BAKU, AZERBAIJAN - JUNE 06: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W12 overtakes Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF21 during the F1 Grand Prix of Azerbaijan at Baku City Circuit on June 06, 2021 in Baku, Azerbaijan. (Photo by Francois Nel/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Felemás érzésekkel zárta a Ferrari az Azeri Nagydíjat, amelyen Charles Leclerc a pole pozícióból indulva negyedik lett, Carlos Sainz pedig egy nagy hiba után a kilencedik helyen végzett. A monacói pilótával egy fadarab is kibabrált.
Azok után, hogy Charles Leclerc révén zsinórban másodszor is a pole pozícióból indulhatott, a Ferrarinak be kellett érnie egy negyedik és egy nyolcadik helyezéssel az Azeri Nagydíjon. Ezzel az eredménnyel sem a versenyzők, sem Mattia Binotto csapatfőnök nem volt elégedett, pozitívumként viszont ott van, hogy megelőzték az ennél is gyengébben teljesítő McLarent a konstruktőri pontversenyben.
Galéria: A legjobb képek az Azeri Nagydíjról
18/62
BAKU, AZERBAIJAN - JUNE 06: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W12 overtakes Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF21 during the F1 Grand Prix of Azerbaijan at Baku City Circuit on June 06, 2021 in Baku, Azerbaijan. (Photo by Francois Nel/Getty Images)
Leclerc-nek a rajtnál még sikerült ugyan megtartani az első helyet, de nem sokáig élvezhette azt, Lewis Hamilton ugyanis még a DRS aktiválása előtt megelőzte őt a célegyenesben. Noha előbb-utóbb ezt alighanem mindenképpen megtette volna, Leclerc elárulta, hogy egy kicsit tovább is maradhatott volna az első helyen, ha nincs az út közepén egy faág, illetve ha nem ennyire előzékeny.
„Eléggé rendben volt az első néhány kör, aztán történt valami, ami szerintem nem volt benne a közvetítésben” – ecsetelte Leclerc.
Egy fából egy darab volt a 15-ös kanyar előtt az út közepén, és ott elég sok időt veszítettem. Levágtam a pályát, és egy kicsit aggódtam, hogy időt nyertem Lewis-zal szemben, aki nem vágta le, úgyhogy lelassítottam, utána pedig megelőzött.
Onnantól kezdve eléggé nehéz volt, mert mögötte haladtam a turbulens levegőben, amitől küszködtem, majd amint kikerültem a DRS-távolságból, Max megelőzött. Ezután az ember ördögi körbe kerül, ami nagyon nehéz, mert körülöttem olyan autók haladtak, amelyek egy kicsit gyorsabbak voltak nálam."
Leclerc szerint ugyanakkor „semmi váratlan nem volt az első néhány körben", mert már előzetesen is arra számítottak, hogy Hamilton és a Red Bullok gyorsabbak lesznek. Az viszont meglepte őket, hogy többen is azok voltak. „Mielőtt Bakuba érkeztünk, a negyedik hely többé-kevésbé az volt, amire számítottunk. Az első meglepetés a pole pozíció volt, a második pedig az, hogy néhány riválisunk a középmezőnyben ma elképesztően gyors volt."
A monacói pilótának ezzel együtt szerencséje volt a negyedik hellyel, mert többen is kiestek előle, a piros zászlós megszakítás pedig arra is esélyt kínált neki, hogy a harmadik helyet megszerezze. „Az első biztonsági autós fázis után elfékeztem a gumikat, két elfékezett gumival folytatni pedig a verseny legnehezebb szakaszát jelentette.
Azt gondoltam, hogy nem fogok elmenni a célig. Utána jött a piros zászló, és ekkor már a dobogóra gondoltam, de sajnos végül nem sikerült.
Seb elképesztő munkát végzett, gratulálok neki. Ugyanez igaz Pierre-re is, keményen csatáztunk a végén."
Galéria: A legjobb képek az Azeri Nagydíjról
28/62
Ferrari's Spanish driver Carlos Sainz Jr steers his car during the Formula One Azerbaijan Grand Prix at the Baku City Circuit in Baku on June 6, 2021. (Photo by NATALIA KOLESNIKOVA / AFP)
Rosszabbul járt a másik Ferrarit vezető Carlos Sainz, aki a kerékcseréje után a nyolcas kanyar bukóterébe hajtott, miután elfékezte magát. A kieséseknek és a piros zászlós megszakításnak köszönhetően végül így is pontot szerzett, de érthető módon nem volt elégedett. „Ez ma nem az a verseny volt, amiben reménykedtem. Nem volt meg ugyanaz az érzés az autóban, ami egész hétvégén.
Minden alkalommal, amikor az újraindításoknál és a kerékcsere után hideg gumikon haladtam, szenvedtem a fékezéssel és a blokkoló kerekekkel. Ez végül egy sokba kerülő hibát eredményezett, ami az egész versenyemre hatással volt."
„Végül sikerült visszazárkóznom a pontszerző helyekre, de nem vagyok boldog az eredménnyel. Meg kell értenünk az okokat a gondjaink mögött és meg kell próbálnunk fejlődni a következő versenyekre. Most lesz egy kis időnk Maranellóban dolgozni ezeken, Franciaországban pedig biztosan erősebben fogunk visszatérni."
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke is felemás érzésekkel hagyja el Bakut, de azért kiemelte, hogy a McLarent sikerült megelőzniük, noha több ponttal is vezethetnének, ha az elmúlt két versenyen jobban kihasználják a lehetőségeiket. A svájci olasz szerint ebben mindenképpen fejlődniük kell, hiszen ahogyan azt 2018-ban is láthattuk, a mezőny legjobb autója önmagában nem elég a győzelemhez.
„Nehéz verseny volt, ami nem igazolta a várakozásainkat, tekintve hogy tegnap milyen volt az időmérő. Tudjuk, hogy a céljaink eléréséhez nem csak az autón kell javítanunk, hanem mindent tökéletesen kell csinálunk minden területen, ma pedig nem ez volt a helyzet. Ami a hétvége pozitívumait illeti, megszereztük az idei második pole pozíciónkat, és előreléptünk a konstruktőri pontverseny harmadik helyére.
A különbség kicsi a mögöttünk levőkhöz képest, és egyértelműen kisebb, mint lehetne.
Most tovább kell lépnünk és motivációként tekintenünk erre, hogy minden területen fejlődjünk."