Hamilton: Röhejes ahogy a teniszező Oszakával bánnak

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Azeri Nagydíj
BAKU, AZERBAIJAN - JUNE 03: Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes GP walks in the Paddock during previews ahead of the F1 Grand Prix of Azerbaijan at Baku City Circuit on June 03, 2021 in Baku, Azerbaijan. (Photo by Dan Mullan - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Lewis Hamilton méltatta a francia nyílt teniszbajnokságtól visszalépett Oszaka Naomit, mert vette a bátorságot és a mentális egészsége megóvása érdekében nemet mondott a sajtótájékoztatókra. A Mercedes pilótája úgy érzi, a Forma-1-ben is nagy nyomás nehezedik a versenyzőkre.

Botrány alakult ki a francia nyílt teniszbajnokság során, miután a világranglista 2. helyezettje, a négyszeres Grand Slam-győztes Oszaka Naomi jelezte, a mentális egészsége megóvása érdekében nem vesz részt a kötelező sajtótájékoztatókon, ezért pénzbüntetést kapott, majd úgy döntött, visszalép a tornától.

Forma-1, Azeri Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine
Forma-1, Azeri Nagydíj, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Azeri Nagydíj, Baku City Circuit, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Azeri Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull Racing, F1 logo
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lance Stroll, Aston Martin
Forma-1, Azeri Nagydíj, Baku City Circuit, Esteban Ocon, Alpine
Forma-1, Azeri Nagydíj, Baku City Circuit
Forma-1, Azeri Nagydíj, Baku City Circuit
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Fernando Alonso, Alpine, Azeri Nagydíj, sportbírók, pályabírók
Forma-1, Azeri Nagydíj, Baku City Circuit, F1 logo
Forma-1, Azeri Nagydíj, Baku City Circuit
Forma-1, Azeri Nagydíj, Baku City Circuit
Forma-1, Azeri Nagydíj, Baku City Circuit
Forma-1, Azeri Nagydíj, Esteban Ocon, Alpine, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Azeri Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Azeri Nagydíj, Daniel Ricciardo, McLaren
Forma-1, Azeri Nagydíj, Esteban Ocon, Alpine
Forma-1, Azeri Nagydíj, Red Bull Racing szerelők
Forma-1, Azeri Nagydíj, Aston Martin szerelők
Forma-1, Azeri Nagydíj, Red Bull Racing, Honda logo
Forma-1, Azeri Nagydíj, Sebastian Vettel, Aston Martin
Forma-1, Azeri Nagydíj, Aston Martin szerelők
Forma-1, Azeri Nagydíj, Sebastian Vettel, Aston Martin
Forma-1, Azeri Nagydíj, Red Bull Racing
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Azeri Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine, George Russell, Williams
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Azeri Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Azeri Nagydíj, Sebastian Vettel, Aston Martin
Forma-1, Azeri Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Azeri Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Azeri Nagydíj, McLaren Racing
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Azeri Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, McLaren, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Andrew Shovlin, Mercedes, Azeri Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Azeri Nagydíj
Forma-1, Azeri Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine
Forma-1, Azeri Nagydíj, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Azeri Nagydíj, Baku City Circuit, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Azeri Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull Racing, F1 logo
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lance Stroll, Aston Martin
Forma-1, Azeri Nagydíj, Baku City Circuit, Esteban Ocon, Alpine
Forma-1, Azeri Nagydíj, Baku City Circuit
Forma-1, Azeri Nagydíj, Baku City Circuit
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Fernando Alonso, Alpine, Azeri Nagydíj, sportbírók, pályabírók
Forma-1, Azeri Nagydíj, Baku City Circuit, F1 logo
Forma-1, Azeri Nagydíj, Baku City Circuit
Forma-1, Azeri Nagydíj, Baku City Circuit
Forma-1, Azeri Nagydíj, Baku City Circuit
Forma-1, Azeri Nagydíj, Esteban Ocon, Alpine, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Azeri Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Azeri Nagydíj, Daniel Ricciardo, McLaren
Forma-1, Azeri Nagydíj, Esteban Ocon, Alpine
Forma-1, Azeri Nagydíj, Red Bull Racing szerelők
Forma-1, Azeri Nagydíj, Aston Martin szerelők
Forma-1, Azeri Nagydíj, Red Bull Racing, Honda logo
Forma-1, Azeri Nagydíj, Sebastian Vettel, Aston Martin
Forma-1, Azeri Nagydíj, Aston Martin szerelők
Forma-1, Azeri Nagydíj, Sebastian Vettel, Aston Martin
Forma-1, Azeri Nagydíj, Red Bull Racing
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Azeri Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine, George Russell, Williams
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Azeri Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Azeri Nagydíj, Sebastian Vettel, Aston Martin
Forma-1, Azeri Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Azeri Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Azeri Nagydíj, McLaren Racing
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Azeri Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, McLaren, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Andrew Shovlin, Mercedes, Azeri Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Azeri Nagydíj
Forma-1, Azeri Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine
Forma-1, Azeri Nagydíj, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Azeri Nagydíj, Baku City Circuit, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Azeri Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull Racing, F1 logo
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lance Stroll, Aston Martin
Forma-1, Azeri Nagydíj, Baku City Circuit, Esteban Ocon, Alpine
Forma-1, Azeri Nagydíj, Baku City Circuit
Forma-1, Azeri Nagydíj, Baku City Circuit
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Fernando Alonso, Alpine, Azeri Nagydíj, sportbírók, pályabírók
Forma-1, Azeri Nagydíj, Baku City Circuit, F1 logo
Forma-1, Azeri Nagydíj, Baku City Circuit
Forma-1, Azeri Nagydíj, Baku City Circuit
Forma-1, Azeri Nagydíj, Baku City Circuit
Forma-1, Azeri Nagydíj, Esteban Ocon, Alpine, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Azeri Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Azeri Nagydíj, Daniel Ricciardo, McLaren
Forma-1, Azeri Nagydíj, Esteban Ocon, Alpine
Forma-1, Azeri Nagydíj, Red Bull Racing szerelők
Forma-1, Azeri Nagydíj, Aston Martin szerelők
Forma-1, Azeri Nagydíj, Red Bull Racing, Honda logo
Forma-1, Azeri Nagydíj, Sebastian Vettel, Aston Martin
Forma-1, Azeri Nagydíj, Aston Martin szerelők
Forma-1, Azeri Nagydíj, Sebastian Vettel, Aston Martin
Forma-1, Azeri Nagydíj, Red Bull Racing
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Azeri Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine, George Russell, Williams
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Azeri Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Azeri Nagydíj, Sebastian Vettel, Aston Martin
Forma-1, Azeri Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Azeri Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Azeri Nagydíj, McLaren Racing
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Azeri Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, McLaren, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Andrew Shovlin, Mercedes, Azeri Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Azeri Nagydíj

A japán sportoló helyzetét átérezte a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton is, aki az Azeri Nagydíj előtti, szintén kötelező sajtótájékoztató során „hihetetlen sportolónak és embernek” nevezte Oszakát, méltatta a sporton kívüli tevékenységét és

elkerülhetetlennek tartotta, hogy a reflektorfény terhet jelentsen, amire szerinte a legtöbb sportoló nincs felkészítve. Hamilton ellenezte, hogy ezért retorziókat alkalmazzanak a sportágak vezetői.

„Nem lenne szabad, hogy nyomás alakuljon ki. Akadnak helyzetek, például Naomié is, amikor a saját egészsége érdekében nem akart megtenni valamit, és röhejes, hogy ebből botrány lett. Az emberek nem veszik figyelembe, hogy ő is egy emberi lény és azt mondta, hogy nincs jól ahhoz, hogy ezt megtegye. Át kellene ezt gondolni, hogy az emberek hogyan kezelik ezt a helyzetet és inkább támogatniuk, segíteniük kellene őt.”

Hamilton kijelentette, hihetetlenül bátornak tartja Oszakát a kiállásáért és azért, mert a döntésével rákényszeríti a sportvezetőket, hogy gondolják meg a reakciójukat. Egyúttal bírálta is a tenisztorna promóterét, mert szerinte elhibázott döntés volt pénzbüntetést kiróni a sportolónőre. „Az nem menő, ha valaki beszél a saját mentális egészségéről, erre megbüntetik” – szögezte le.

Őt is bedobták a mélyvízbe

A hétszeres világbajnok 2007-ben mutatkozott be a Forma-1 második legsikeresebb csapata, a McLaren színeiben, ami akkoriban a Mercedes gyári istállója is volt és Ron Dennis nagyvállalatként irányította azt. Eleinte a kétszeres világbajnok Fernando Alonso árnyékában volt, de

gyorsan ráirányult a figyelem, mert bemutatkozó évében rögtön dobogós helyeket, majd győzelmeket hozott, vezette az egyéni pontversenyt és közben csapatát elmarasztalták minden idők legnagyobb F1-es ipari kémkedési botrányában.

Hamilton végül az első szezon során elvesztette a világbajnoki címet, majd többször is járt a sportfelügyelőknél, egyszer kiderült, hogy hazudott is nekik, később pedig elsősorban a magánéleti ügyei miatt került az újságírók figyelmének középpontjába.

Akadtak erős emberek Hamilton mellett a pályafutása elején is, a képen Ron Dennis tör neki utat a 2007-es Európa Nagydíj előtt Forrás: Getty Images/2007 Getty Images/Paul Gilham

Bár a McLaren kommunikációs igazgatója akkoriban a manapság már az Aston Martint képviselő tapasztalt szakember, Matt Bishop volt, Hamilton úgy emlékezett vissza, hogy sohasem készítették fel őt arra, hogy milyen érzés kamera előtt állni, és idegőrlőnek nevezte, hogy bár mindig jó szándékkal viszonyult a médiához, előfordult, hogy kihasználták őt.

– mondta. – Még most is ijesztő tud lenni, ha kamera elé kell állni, különösen akkor, ha valaki introvertált és nehezen dolgozza ezt fel. Vannak emberek, akik kevésbé mozognak otthonosan ilyen helyzetekben, mint mások. Próbálok fejlődni és beilleszkedni, de amikor fiatal voltam, engem is bedobtak a mélyvízbe és nem kaptam semmilyen támogatást vagy iránymutatást. Tudom, hogy a mostani fiatalok is ugyanezzel néznek szembe és nem feltétlenül gondolom, hogy ez a legjobb nekik.”