Extra pontokat érhet a kiemelkedő szereplés a sprintfutamos hétvégéken

Forma-1, Brit Nagydíj, rajt
NORTHAMPTON, ENGLAND - AUGUST 02: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W11 leads the field into turn one at the start during the F1 Grand Prix of Great Britain at Silverstone on August 02, 2020 in Northampton, England. (Photo by Clive Mason - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Stefano Domenicali elárulta, fontolgatják, hogy pluszpontokkal jutalmazzák azt a pilótát, aki egy adott hétvégén az időmérőt, a sprintversenyt és a főfutamot is az élen zárja. Az F1 elnök-vezérigazgatója optimista azt illetően, hogy a szurkolók idén már ott lesznek a nagydíjhétvégék többségén.

Az már biztos, hogy Silverstone-ban, Monzában és egy eddig meg nem nevezett helyszínen teljesen felborul a hétvége eddig megszokott menetrendje, ugyanis ezeken a pályákon pénteken rendezik a kvalifikációt, szombaton pedig körülbelül 100 km-es sprintversenyt, vagy hivatalos nevén időmérős futamot tartanak. Az Egyesült Királyságban ráadásul az időpontok is változnak a megszokotthoz képest, hiszen mind a péntek, mind a szombat délutáni program később kezdődik a megszokottnál.

Újabb változtatás jöhet a sprintfutamokon Forrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Clive Mason - Formula 1

Azonban elképzelhető, hogy jönnek még olyan módosítások, amelyekkel az F1 rajongói legfeljebb más sorozatokban találkozhattak. Stefano Domenicali ugyanis elárulta, lehetséges, hogy nem csupán a sprintfutamon elért eredményekért járhat extra pont.

– nyilatkozta a La Gazzetta dello Sportnak. – Ha ez beválik, akkor később rendre ebben a formátumban tarthatjuk meg a legnagyobb hagyománnyal rendelkező futamokat.”

Domenicali új értelemben használta a „Grand Slam” kifejezést, ugyanis ez valójában azt jelenti, hogy valaki a pole pozícióból rajt-cél győzelmet arat, és a leggyorsabb kört is megfutja. A Forma-1-ben korábban semmilyen formában nem ért pontot a rajtelsőség, ellenben sok más kategóriában egy pilóta már önmagában a pole pozícióval is növelheti egységeinek számát. Konkrétumok egyelőre nem hangzottak el, de ha az elképzelés megvalósul, akkor

egy sprintfutamos hétvégén akár 30 pontot is lehet gyűjteni, hiszen a szombaton elért diadal 3, míg a főversenyen győzelem 25 pontot ér, emellett ott van a leggyorsabb körért járó egység is.

A sprintfutamok bevezetéséről sokféle vélemény látott napvilágot, többek között mi is megírtuk, hogy mik lehetnek az előnyei és a hátrányai. Domenicali azonban úgy véli, a televíziós társaságoknak több tartalmat biztosítanak ezzel a lépéssel, a szervezőknek pedig lehetőségük lesz folyamatosan fenntartani az érdeklődést.

Domenicali szerint a szurkolók visszatérnek

Azok után, hogy tavaly a hétvégék túlnyomó többsége nézők nélkül zajlott le, idén korlátozott számban, de Bahreinben, Spanyolországban és Monacóban is ott lehettek a szurkolók a helyszínen. (Igaz, Barcelonában csupán ezren, és ők is csak a futam napján.) Domenicali bízik benne, hogy a Hungaroringhez hasonlóan más pályák is beengedhetik a rajongókat, sőt, Silverstone-ban a teltházat sem tartja kizártnak.

Silverstone-ban akár még teltház is lehet Forrás: Getty Images/2019 Peter J Fox/Peter J Fox

„Monacóban már naponta 7500 ember volt, közülük mindenki [negatív] COVID-teszttel rendelkezett – mondta. – Elméletileg Ausztriában, Franciaországban és Németországban [utóbbi nem szerepel a jelenlegi versenynaptárban – a szerk.]is lesznek nézők, és ha jóváhagyják, Silverstone-ban még teltház is lehet. Texasban normalizálódott az egészségügyi helyzet, és remélem, ez szeptemberig Monzában is megtörténik.”