Vágólapra másolva!
Érdekes részletet figyelt meg Nico Rosberg a Monacói Nagydíj egyik szabadedzése során és önkritikusan bevallotta, éles helyzetben Lewis Hamilton képes volt tovább kitartani, mint ő.

Monacóban idén a vártnál kevesebb baleset történt, szerencsére azok is csak anyagi szempontból voltak súlyosak, de így is alkalmasak voltak arra, hogy az igazi szakértő szemek érdekes részleteket figyeljenek meg. A Monacói Nagydíj háromszoros győztese, a 2016-os világbajnok Nico Rosberg a Williams versenyzője, Nicholas Latifi ütközése során kiemelte, a kanadai pilóta az utolsó pillanatban elengedte a kormánykereket. Elismerte, ezt régen ő is pont ugyanígy csinálta.

„Engem mindig lenyűgözött, amikor egyesek – például Lewis Hamilton is – sohasem adják fel. Még akkor is kész fogni a kormánykereket, amikor nekimegy a falnak. Én mindig elengedtem, pokolian féltem, hogy eltöröm az egyik hüvelykujjamat” – nyilatkozta Rosberg a Sky Sports műsorában.

Egykori ellenfele, Paul di Resta elmondta, ő is mindig „fogós” volt, és Rosberg is úgy vélte, hogy az F1-ben már nem feltétlenül kellene ragaszkodni az alacsonyabb kategóriájú versenyautókkal kialakult rutinhoz.

„Számomra lenyűgöző, hogyan képesek ezt csinálni. Engem megrémítene, mert a becsapódás idején az egész kormánykerék meginog és félnék, hogy eltöri az ujjamat, pedig a szervokormány miatt nem tenné – mondta. – Pedig jobb lenne fogni, a becsapódáskor úgyis szétkapcsol a kormánymű, úgyhogy könnyedén lehetne fogni is.”

Rosberg felelevenítette a 2019-es Német Nagydíjat is, amely során a nedves pályán slick gumikon haladva Hamilton is kicsúszott, de szerencsével és a lélekjelenlétével megmentette a versenyét. Bár győzni nem tudott, néhány pontot azért szerzett a Mercedes fennállásának 125. évfordulóját ünneplő futamon.

Hamilton nem engedte el a kormányt és folytatni tudta a versenyt Forrás: F1 TV

„Emlékszem, amikor Lewis kicsúszott az utolsó kanyarban Hockenheimben az esőben, és nekiment a gumifalnak. Én elengedtem volna, és az autó bal eleje teljesen összetört volna. Ő viszont kitartott és a kerekeket a megfelelő szögben tartotta, ami lehetővé tette a számára, hogy az autója [futóműve] ne sérüljön meg, és folytathassa a versenyt” – mutatott rá Rosberg.