Vágólapra másolva!
Újságírói felvetések után az F1 versenyigazgatója elmondta, megvizsgálják, hogy a világbajnokságban is érdemes-e bevezetni a szabályt, ami biztosan megakadályozta volna, hogy Charles Leclerc megtarthassa a pole pozíciót a Monacói Nagydíjra.

Charles Leclerc szombati balesete volt a Monacói Nagydíj hétvégéjének egyik kulcsfontosságú eseménye; a hazai pályán versenyző pilóta a Q3 elején a leggyorsabb kört futotta, majd a második próbálkozás során összetörte a Ferrarit, így neki és az ellenfeleinek sem volt esélye a korábbiaknál jobb kört futni.

Leclerc a balesetével bebiztosította, hogy ő legyen a rajtelső, ezt egy szabálymódosítással meg lehetne akadályozni Forrás: Formula 1 via Getty Images/2021 Formula One World Championship Limited/Clive Rose

Ellentétben Michael Schumacher 2006-os parkolásával, Leclerc esetében nem feltételeztek szándékosságot, de mégis felmerült, hogy az ellenfelekkel szemben nem sportszerű az, hogy a monacói pilóta a baleset ellenére is megtarthatta a pole pozíciót, miközben,

ha akaratlanul is, de elvette a lehetőséget a többiektől a javításra.

A The-Race.com felvetette, hogy az F1-ben is alkalmazni kellene az IndyCarban használt szabályt, ami kimondja, hogy a piros zászlót okozó pilóta legjobb körét törölni kell, ez ebben az esetben egyértelművé tette volna, hogy Leclerc legjobb esetben is csak a 10. helyről rajtolhatott volna el, bár erre végül a Ferrari meghibásodása miatt nem volt lehetősége.

„Mint minden felmerülő ügy esetében, az FIA, a Forma-1 és a csapatok mindent megvizsgálnak és megfontolnak – nyilatkozta Michael Masi, az F1 versenyigazgatója az Autosportnak. – Én is tudok az IndyCar-szabályról, ami számos más, nemzetközi FIA-sorozatban és bajnokságban létezik világszerte.”

Masi azt is elárulta, hogy Leclerc balesete után rögtön megvizsgálták, hogy szándékos volt-e a monacói pilóta bukása, de megállapították, hogy „elég nyilvánvalóan” baleset történt a monacói 15-ös kanyarban.

„Megnéztük, megvizsgáltuk az adatokat és meghallgattuk a csapat kommunikációját. Nem hiszem, hogy bármelyik pilóta is képes lenne ilyen súlyosan összetörni az autóját azért, mert abból esetleg hasznot húzhat” – jelentette ki, ezzel lényegében visszhangozta Toto Wolff álláspontját is.