Bottas autóján még mindig rajta van a kiesését okozó kerék

Forma-1, Monacói Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes, kerékcsere
MONTE-CARLO, MONACO - MAY 23: Valtteri Bottas of Finland driving the (77) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W12 makes a pitstop but his front right wheel is stuck on his car during the F1 Grand Prix of Monaco at Circuit de Monaco on May 23, 2021 in Monte-Carlo, Monaco. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Mercedes technikai igazgatója elmagyarázta, hogy mi történt a Monacói Nagydíjon Valtteri Bottas kieséshez vezető bokszkiállásánál, és azt is elárulta, hogy mikor és hogyan fogják leszedni az autójáról az ottragadt kereket.

A Valtteri Bottas kerékcseréjénél történt végzetes hiba nélkül a Mercedes valamit megmenthetett volna monacói hétvégéjéből, hiszen nagy valószínűséggel legalább az egyik autójával felállhatott volna a dobogóra. A kerékcserénél történtek és a finn versenyző kiesése azonban megfosztotta ettől a címvédő istállót, amely tüzetesen át fogja vizsgálni a kerékanyát és a kerékpisztolyt is az eset után. Mindez azonban Bottason már nem segít.

Bottas kiesése

Miután a 30. körben a verseny addigi második helyezettje kihajtott a szerelőihez, a jobb első keréknél dolgozó szerelő nem tudta levenni az autójáról a lágy gumit, majd hosszas próbálkozás után a csapat végül nem tudott mit tenni, mint feladta a versenyt a finn pilótával. James Allison, a Mercedes technikai igazgatója utólag elmagyarázta, hogy mi történt. „Ha nem sikerül jól rátenni a kerékpisztolyt az anyára, akkor az anya menete elmállhat. Ezt hívják úgy, hogy elnyírtuk az anyát. Olyan, mint amikor fogunk egy Phillips-fejű csavarhúzót, és nem pontosan helyezzük rá a csavarra, majd elkezdjük elnyírni azt. Ezután egyszerűen nem lehet majd kivenni a csavart a helyéből."

A kerékpisztoly ereje miatt ez teljesen eltűnhet, és olyan szinten le lehet nyírni az anyát, amikor már semmi nem marad rajta, amivel ki lehetne venni. Ez történt velünk a versenyen."

Allison elárulta, hogy olyannyira nem volt mivel levenni az anyát a kerékről, hogy a verseny feladása után, a garázsban sem tudtak mit kezdeni vele.

„Végül nem is szedtük le a kereket, az autó a kerékkel együtt pihen a garázsban" – nyilatkozta a szakember a futam után, majd elmondta, hogy a Mercedes brackley-i gyárába is így kell majd visszavinni az autót, ahol egy nagyteljesítményű fúró segítségével fogják majd leszedni róla a kereket.

A Mercedes kerékanyája, ahogy elnyírja a légpisztoly

Toto Wolff csapatfőnök szokásához híven nem akarta egyetlen személyre kenni a hibát, és elmondta, több tényező együttesen okozhatta a galibát. „Meg kell vizsgálnunk az anya kialakítását és a kerékpisztolyunk anyagát, mert az azt működtető szerelőknek oly módon kell használniuk, hogy ne tudják elnyírni a kerékanyát.

Mindig van, hogy összejönnek a dolgok, soha nem egyvalaki hibája, hanem mindig több tényezőről van szó" – fejtegette.