Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnökének állítása szerint világbajnoki címért zajló csata ide vagy oda, ők már szinte teljes mértékben a 2022-es technikai reformokra készülnek, és az idei autóhoz már csak apróbb újítások érkeznek. Ez a 23 futamosra tervezett szezon negyedik versenye után igen merész húzásnak tűnik, a Red Bull csapatfőnöke pedig kételkedik is benne, hogy valóban ez lenne a helyzet.
Az idei év minden istállónak nehezebb a szokásosnál abból a szempontból, hogy mikor csoportosítsa át erőforrásait a jövő évi autó fejlesztésére, hiszen 2022-ben gyökeresen megváltoznak a szabályok, ezért a nulláról kell kezdeni az új autó tervezését, az idei szezontól bevezetett költségplafon pedig tovább nehezíti a helyzetet. Van olyan csapat a Haas személyében, amely már az év eleje óta csak a jövő évi modellt fejleszti, de a legtöbben év közben helyezik át a hangsúlyt.
Különösen érzékeny téma ez a Mercedesnek és a Red Bullnak, hiszen ők a világbajnoki címért küzdenek. Előbbi istálló azonban ennek ellenére már javarészt 2022-re fejleszt, legalábbis Toto Wolff csapatfőnök elmondása szerint, aki kifejtette, hogy
nem a fejlesztésekkel, hanem az autóban rejlő potenciál kiaknázásával akarnak fejlődni a továbbiakban.
„Nyilván próbálunk újításokat hozni és megérteni az autót és a gumikat, de már teljes gázzal 2022-re készülünk.
Lesznek még apró módosítások az idei autón, de szerintem inkább már az idei koncepciónk megértésétől várunk javulást a köridőkben
– nyilatkozta az osztrák üzletember a Sky Sportsnak. – Bízunk benne, hogy harcban lehetünk. Ez a bajnokság nagyon sokáig nem fog eldőlni, mi pedig úgy hisszük, hogy van még köridő az autóban, az erőforrásban és abban, hogy inkább megértjük a beállításokat ahelyett, hogy további 1-2 tizedet nyernénk a leszorítóerő növelésével."
Wolff kiemelte, hogy elsősorban azért nem szeretnék elhanyagolni a 2022-es fejlesztéseket, mert „a következő szezonra érkező szabályok évekig érvényben lesznek, ezért ha hátrányból indulunk, az nemcsak a következő évben, hanem a következő években is visszaüt."
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szintén a Sky Sports kamerái előtt reagált kollégája szavaira, mondandójából pedig érződött, hogy igencsak szkeptikus az osztrák által elmondottakkal kapcsolatban. „Toto jelenleg inkább a mi hátsó szárnyunkra koncentrál a következő év helyett – szúrt oda a hátsó szárnyak hajlékonyságával kapcsolatos vitára célozva. – Nem tudom, hogy mit csinálnak csapaton belül, miközben Toto mindenkivel tisztában van, de
meg lennék lepve [ha szinte teljesen átálltak volna], mert a fejlesztések üteme még most is elég magas.
Meglátjuk, még csak négy futamon vagyunk túl."
Horner utalt rá, hogy nemcsak nekik és a Mercedesnek, hanem a többi csapatnak is nagy dilemmát jelent, hogy mikor hagyják abba az idei autó fejlesztését, hiszen nem csak a világbajnoki címért, hanem a többi konstruktőri helyezésért is komoly harc folyik. „Mérlegelni kell, erről szól ez minden csapatnak. A Ferrari a McLarennel versenyez, mi a Mercedesszel.
Hogy megengedheti-e magának a Mercedes, hogy teljesen átálljon a következő évre? Nagyon bátornak kell lenni ahhoz, hogy ezt valaki négy verseny után megtegye.
Meglátjuk. Mi maradunk a tervünknél."