Vágólapra másolva!
Romain Grosjean a pole pozícióból indulva a 2. helyen ért célba az IndyCar indianapolisi futamán. A francia pilóta a körök több mint felét az élen fejezte be, de a verseny végén nem tudta tartani fiatal vetélytársa tempóját.

Romain Grosjean a pole pozícióból kezdhette meg harmadik IndyCar-futamát, és bár a verseny első felében úgy tűnt, hogy mindezt győzelemre is tudja váltani, a diadal végül nem jött össze. A 35 éves pilóta azonban így is felállhatott a dobogóra mindössze fél évvel a hatalmas bahreini bukása után.

Grosjean már a harmadik hétvégéjén megszerezte a pole pozíciót Forrás: Joe Skibinski - 2021/Joe Skibinski

A mostani fordulót az Indianapolis Motor Speedway belső vonalvezetésén rendezték, az azóta történt átalakításoktól eltekintve azon az aszfaltcsíkon, ahol a Forma-1 mezőnye 2000 és 2007 között versenyzett.

A pénteki időmérő utolsó, mindent eldöntő szakaszában a francia pilóta bizonyult a leggyorsabbnak, miután 126 ezredmásodperccel megelőzte Josef Newgardent.

Grosjeannak kiválóan sikerült a gördülőrajt, mögé pedig Jack Harvey zárkózott fel. Simon Pagenaud azonban kilökte Conor Dalyt, így néhány körön keresztül a biztonsági autó vezette a mezőnyt. Az újraindítást követően a Dale Coyne Racing versenyzője maradt az élen, és előnyét fokozatosan növelte.

Harvey a 85 körös futam 16. körében állt ki először kereket cserélni, de Grosjean hozzá képest még 9-et ráhúzott. Ezalatt viszont a hétszeres F1-es futamgyőztes Juan Pablo Montoya feltartotta őt lekörözés közben, ami miatt jelentős időveszteséget könyvelhetett el. Ezzel együtt így is a 2. helyre jött vissza kiállása után, majd miután Scott Dixon is kilátogatott a bokszba, a vezetést is visszavette.

Grosjeannak egy másik egykori F1-es versenyző, Szató Takuma is okozott gondokat lekörözés közben

, olyannyira, hogy a két autó össze is ért. Mindezek ellenére győzelmi esélyei megnőttek, miután Harvey második kerékcseréjét elrontották, aminek következtében egy kör múlva vissza kellett mennie a bokszba.

Grosjean sokáig vezetett, de végül alulmaradt fiatal riválisával szemben Forrás: James J Black

Ekkorra azonban már megérkezett a 7. pozícióból induló, mindössze 20 éves Rinus VeeKay, aki Grosjean második kerékcseréje után közvetlenül a francia pilóta mögött találta magát, majd a 44. körben meg is előzte őt. Mindez a 48. kör végére ért vezető pozíciót, hiszen addigra ment ki előlük Dixon, majd Ryan Hunter-Reay.

Ekkorra Grosjean hátránya 2 és fél másodperc volt, ami az 1-es kanyarban elkövetett hibájának köszönhetően még nagyobbra nőtt.

A holland versenyző a 60., míg a francia a 63. körben tudta le utolsó kiállását, és miután Grosjean visszatért a pályára, a differencia már 5 másodpercre hízott, a későbbiekben pedig még tovább növekedett. Az újonc versenyzőn adott esetben az eső segíthetett volna, de mivel csak szemerkélt, a mezőny tagjainak nem kellett esőgumira váltaniuk.

Grosjean így hiába fejezett be 44 kört az élen, végül a 2. helyen ért célba VeeKay mögött, a dobogó legalsó fokára pedig Alex Palou állhatott fel.

A győztes élete első IndyCar-diadalát érte el azok után, hogy riválisához hasonlóan tavaly súlyos balesetet szenvedett, még az Indy 500 előtti teszten, ahol eltörte az ujját. Érdekesség, hogy napra pontosan öt évvel azután nyert, hogy honfitársa, Max Verstappen a Spanyol Nagydíjon megszerezte első F1-es győzelmét, ráadásul VeeKay 33 kört teljesített az élen, ami megegyezik a Red Bull pilótájának rajtszámával.

Ezzel öt futam után is elmondható, hogy mindegyiket más versenyző nyerte meg. Az összetettet a hatszoros bajnok Dixon vezeti 176 ponttal, 13-mal megelőzve Palou-t. Grosjean csupán a tabella 15. helyén áll 81 ponttal, de ő az oválpályákon nem indul, így az előző két fordulón sem volt ott Texasban, mint ahogyan a két hét múlva esedékes Indy 500-on sem vesz részt.