A Ferrari és a Mercedes számíthat a kis csapatokra, a Red Bull nem

Forma-1, Mick Schumacher, Haas, Ferrari, Charles Leclerc, Bahrein teszt 1. nap
Haas F1's German driver Mick Schumacher (L) vies for position with Ferrari's Monegasque driver Charles Leclerc during the first day of the Formula One (F1) pre-season testing at the Bahrain International Circuit in the city of Sakhir on March 12, 2021. - Formula One teams take the wraps off their 2021 cars over three days of pre-season testing starting today at Bahrain's Sakhir International Circuit. Tickets for Formula One's season-opening Bahrain Grand Prix later this month will only be available to fans who have either been vaccinated or have recovered from coronavirus, organisers said. (Photo by Mazen MAHDI / AFP)
Vágólapra másolva!
A kisebb csapatok főnökei nem érzik, hogy kiszolgáltatottak lennének az autógyártók érdekeinek, de néhányan elismerik, hogy az erőforrások ügyében a beszállító érdekeit képviselik.

Sejtelmes levelet közölt Zak Brown, a McLaren Racing ügyvezetője a Portugál Nagydíj előtt, ebben azt javasolta, hogy a szabályokról a jövőben titkos szavazásokkal döntsenek. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke ezt úgy értelmezte, hogy a Mercedes megpróbált nyomást gyakorolni a McLarenre, Toto Wolff szerint csak egyeztetések zajlanak a háttérben.

A Haas csak akkor szavaz a Ferrarival, amikor az hasznos nekik Forrás: AFP/Mazen Mahdi

A téma felmerült a Spanyol Nagydíj előtti sajtótájékoztatón is, ekkor Franz Tost, az Alpha Tauri csapatfőnöke és Otmar Szafnauer, az Aston Martin képviselője kijelentette, ők mindig a saját istállójuk érdekét tartják szem előtt, de a többi ellenfél részéről már ennél árnyaltabb kép rajzolódott ki.

– nyilatkozta Günther Steiner. – Nincs rajtunk kényszer. Persze, mindig egyeztetünk a Ferrarival, együttműködünk velük, de nem vagyunk kötelesek azt csinálni, amit mondanak.”

„A legtöbb esetben, nyilvánvaló okokból számunkra előnyös, ha a Ferrarival összhangban szavazunk, de ez nincs mindig így. Szabadon tehetjük a dolgunkat, a legjobbat a Haas F1 részére. A legtöbb esetben ez összhangban van azzal, amit a Ferrari is csinál. Nekünk ez az álláspontunk” – jelentette ki.

Kiáll a Ferrari mellett az Alfa Romeo csapatfőnöke, Frédéric Vasseur is,

de leginkább csak a közös ügyük, a motorfejlesztés terén. „Az biztos, hogy a motorok kapcsán elég nyilvánvaló, hogy a beszállítónk mellé állunk. A karosszéria és a sportszabályzatot érintő döntések kapcsán megvan a magunk megközelítése, és elég gyakran előfordul, hogy nem értünk egyet a motorszállítóval.”

A Williams (háttérben) is elsősorban a motorok terén közösködik a Mercedesszel Forrás: AFP/Mazen Mahdi

Lényegében ezt a filozófiát követi a Williams is, ami Claire Williams irányítása alatt gyakran egy húron pendült a Mercedesszel, de a Dorilton Capital hatalomátvétele óta a grove-i istálló az önállóság jeleit mutatja. „Nagyon hasonló – mondta Simon Roberts csapatfőnök az ő hozzáállásukról. – A motorok terén nyilvánvalóan támogatjuk a Mercedest, de minden más ügyben először a saját érdekeinket képviseljük.”