Wolff biztatni akarta Bottast, de lehet, hogy inkább csendben marad

Forma-1, Portugál Nagydíj, Toto Wolff, Mercedes
PORTIMAO, PORTUGAL - APRIL 30: Mercedes GP Executive Director Toto Wolff talks in the Team Principals Press Conference during practice ahead of the F1 Grand Prix of Portugal at Autodromo Internacional Do Algarve on April 30, 2021 in Portimao, Portugal. (Photo by Lars Baron/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Toto Wolff újabban motiváló rádióüzenetekkel próbálja gyorsabb autózásra sarkallni Valtteri Bottast, de a csapatfőnök szerint Portugáliában ez nem vált be.

Ritkán hallani Toto Wolff hangját a Mercedes csapatrádióján, általában még a legkritikusabb helyzetekben is csak a pilóták versenymérnökei, esetleg a stratégiáért felelős James Vowles szólal meg. Ennek oka, hogy Wolff inkább a kimértebb szakembereknek akar teret engedni a futamok során, ez az oka annak is, hogy bár ő a csapat első embere, a bokszfalra sem ül ki.

Wolff inkább csendben marad Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Lars Baron

Az előző szezon végén viszont kissé változott a hozzáállása, miután beszélgetett Valtteri Bottasszal és kiderült, hogy a finn pilótának jól esik, ha néha kap egy kis biztatást a rádión. Azóta

Wolff olykor személyesen is megszólal és jelzi versenyzőjének, hogy éppen ő a leggyorsabb vagy gyorsabb ellenfelénél és hozzátesz valami feltüzelő felszólítást.

Így tett Portugáliában is, miután Bottas elvesztette a 2. helyet Max Verstappen ellen, de a Mercedes később már gyorsabb volt a Red Bullnál. Wolff azt kérte Bottastól, hogy „vadássza le” a holland versenyzőt, ez azonban nem érte el a kívánt hatást.

„Nagyon lelkes vagyok és azt gondoltam, hogy be fog válni, ha van egy kieresztő szelep Valtteri felé. Ezúttal nem jött be, úgyhogy legközelebb talán jobb, ha csendben maradok vagy legalábbis megbeszélem vele” – nyilatkozta a csapatfőnök, aki már maga is

elbizonytalanodott azzal kapcsolatban, hogy szükség van-e ilyen motivációs megszólalásokra.

„Mentálisan erős – mondta versenyzőjéről. – Összeszedte magát [az imolai] hétvége után, kezdett felzárkózni [Verstappen mögé] és levadászta őt, de amikor megszólalta, a tempója tetőzött, úgyhogy a továbbiakban ezt lehet, hogy nem teszem” – nyilatkozta az osztrák üzletember.

Végül nem a zavaró üzenet döntött

Bottas végül nem ezért maradt le a 2. helyről, hanem azért, mert egy szenzorhiba miatt az autója vesztett a tempójából. Ennek részleteit Vowles magyarázta el.

Bottas eleinte vezetett, később Hamilton és Verstappen is megelőzte őt Forrás: AFP/Gabriel Bouys

„Az 54. körben Valtteri tempója visszaesett a célegyenesben, pont annyira, hogy néhány másodperccel lemaradjon – mondta. – Számos érzékelőnk van az autón, különösen az erőforrásnál azért, hogy ha valami baj van, akkor megvédjük ezt. Az erőforrás most teljesen rendben volt, viszont az egyik szenzor teljesen téves számokat közölt, ezért vészüzembe kapcsolta az erőforrást, lényegében próbálta megvédeni azt.”

„Két kör után a szenzor teljesen elromlott, ettől az erőforrás visszatért a normális üzemmódba, semmi más teendőnk nem volt. Több módszert is bevetünk az erőforrás működésének kezelésére, az egyik, hogy alaphelyzeti [default] üzemmódok is vannak, erről a rádióban is hallhattak. Ezzel megjavíthatunk hibás szenzorokat, de ez most elvette Valtteri esélyét a 2. hely megszerzésére.”

„Pedig hihetetlen munkát végzett addig, ledolgozta a hátrányát Verstappen mögött és már a sebességváltójára tapadva próbálta őt nyomás alá helyezni.”