Vágólapra másolva!
A televíziós közvetítésből kimaradt az a párbeszéd, amely során a Ferrari Charles Leclerc elengedésére utasította a Portugál Nagydíjon Carlos Sainzot, akinek mindez nem igazán tetszett.

Sokan azonnal felkapják a fejüket, ha a Ferrari és a csapatutasítás szó egy mondatban szerepel, hiszen a maranellóiaknak igen gazdag és legalább ennyire ellentmondásos a múltja ezen a téren, elég csak Rubens Barrichello 2002-es ausztriai, vagy Felipe Massa 2010-es hockenheimi félreállítását felemlegetni, illetve az utóbbi években is akadtak konfliktusok emiatt Charles Leclerc és Sebastian Vettel között.

A Scuderiához ettől az évtől csatlakozó Carlos Sainznak sem kellett sokat várnia, hogy megtapasztalja, milyen, amikor félreállítják, Portugáliában ugyanis Leclerc-nek kellett utat engednie, miután a csapat túl korán hozta ki kerékcserére és nem is azt a gumit tették fel neki, amelyiket utólag nézve kellett volna.

Leclerc elment Sainz mellett, de csak miután az félreállt előle Forrás: Scuderia Ferrari Press Office/Colombo Images

Leclerc és Sainz is egyetértett abban a portugáliai verseny után, hogy a Ferrari a vártnál jóval rosszabbul teljesített a közepes keverékű gumikon. A monacói pilóta az első, a spanyol a második etapban használta a sárga oldalfalú Pirelliket, Sainznak ráadásul azt korábban tették fel, mert elé akartak vágni Lando Norrisnak. Ez végül nem jött össze, a spanyol pilótának így azonban több kört kellett megtennie a közepeseken, utólag nézve pedig kijelenthető, hogy a kemény keverék lett volna nála is a jó választás a második etapra.

Leclerc a 25. körben érkezett a saját kiállására, majd miután Sainz mögé tért vissza, a 30. körre 2 másodpercre megközelítette a csapattársat, a 32. körre pedig DRS-távolságon belülre ért mögötte. Ekkor szólt be először rádión a csapatnak, hogy nehéz dolga van a másik Ferrari szélárnyékában, majd az alábbi, a közvetítésből kimaradó párbeszédet után, a 37. körben végül a két autó helyet cserélt.

Leclerc és a mérnöke közötti rádiózás
Leclerc: „Nagyon nehéz követnem."
Mérnök: „Vettem, értettem. Gondolod, hogy gyorsabb lehetsz?"
Leclerc: „Szerintem igen! De... Nos, igen, mindig ugyanaz a történet... ahogy akarjátok."
Leclerc: „Carlos küszködik a gumikkal, vagy óvja azokat?"
Mérnök: „Mindjárt jelentkezem."
Leclerc: „Sokkal gyorsabb tudnék lenni, srácok..."
Mérnök: „Vettem, értettem."
Mérnök: „El fog engedni."

Sainz és a mérnöke közötti rádiózás
Mérnök: „Ricciardo körideje 22,7, Landóé előtte 22,7."
Sainz: „Igen, képes vagyok az ő tempójára, csak óvom a gumikat."
Mérnök: „Vettem."
Mérnök: „Charles DRS-sel mögötted. Meg fogjuk cserélni a két autót, hogy Charles megpróbálhassa elkapni Norrist a kemény gumin."
Sainz: „Oké, rendben, de miért? Most esem át a szemcsésesési fázison. Remélhetőleg később jobb lesz."
Mérnök: „Értettem, ötös kanyar."
Sainz a lágy, Leclerc a közepes gumikon kezdte a versenyt Forrás: NurPhoto via Getty Images/Andrea Diodato/NurPhoto/Andrea Diodato

A két pilóta és mérnöke közötti beszélgetésből egyértelműen látszik, hogy Sainz nem igazán volt boldog attól, hogy el kell engednie Leclerc-t, és tett egy halvány kísérletet arra, hogy más belátásra bírja a csapatot azzal, hogy a gumik átmeneti szemcsésedését hozta fel, végül azonban miként azt Riccardo Adami mondta neki, az ötös kanyar előtt félreállt.

Utólag nézve ez volt a jó döntés, a spanyol pilóta gumijai ugyanis nem bírták végig, és végül a pontszerző helyekről is kiszorult, ugyanakkor Leclerc az elengedés után sem távolodott rohamosan Sainztól, Norrist pedig ő sem tudta elkapni.