Vágólapra másolva!
Toto Wolffal, a Geogre Russellt támogató Mercedes csapatfőnökével ellentétben Simon Roberts, a Williams csapatfőnöke semmi kivetnivalót nem talált a fiatal brit Valtteri Bottas elleni, balesettel végződő előzési kísérletében.

Először szólalt meg George Russell és Valtteri Bottas imolai balesete kapcsán Simon Roberts, a Williams-istálló csapatfőnöke, aki egyáltalán nem hibáztatja pilótáját a történtekért, és semmilyen kivetnivalót nem talált az óriási csattanással végződött manőverben. Az 58 esztendős csapatfőnök úgy véli, magától értetődő, hogy Russellnek meg kellett próbálnia az előzést.

Russell is csak azt sajnálta, ahogy a baleset után viselkedett, magát a próbálkozást nem Forrás: F1 TV

A baleset után Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke túl agresszívnak titulálta Russell támadását és azt kifogásolta, hogy a Mercedes támogatottja nem vette figyelembe, hogy egy Mercedes ellen versenyez. Russell Portugáliában elmondta, hogy inkább a baleset utáni viselkedésén változtatna utólag, illetve jobban figyelembe venné azért azt is, hogy "csapattárs" ellen versenyez.

Amikor megkérdezték az esetről Roberts-t, ő Wolffal ellentétben nem talált kivetnivalót pilótája manőverében.

„Hogy őszinte legyek, nem gondolom, hogy különösebben agresszív lett volna. De attól függ. Nem tudom, hogy mások mit látnak. Én a fedélzeti kamerát néztem, mindkét autóét láttam, illetve a versenynek abban a szakaszában már csak az egyiket.

Ugyanakkor nem végződött jól, amit sem én, sem George nem hagyhat figyelmen kívül."

Simon Roberts megvédte Russellt Forrás: Formula 1 via Getty Images/2021 Formula One World Championship Limited/Dan Istitene

Roberts szerint az előzményeket nézve Russell egyértelműen előzési pozícióban volt, így aztán nem megróható azért, hogy meg is próbálta az előzést. „Jó helyzetben volt, önerőből került abba a pozícióba. Megnéztem a felvételeket arról, ahogyan kijött a 18-as kanyarból, nálam pedig kérdés sem férhet ahhoz, hogy úgy nézett ki, előzési pozícióba került.

Világos, hogy végül nem jött össze, aminek megvannak az okai."

A csapatfőnök elismerte, hogy utólag könnyű okosnak lenni és azt mondani, hogy Russell miért ment rá a vizes részre, de szerinte az adott pillanatban a pilótája nem vállalt szükségtelen kockázatot. „Utólag könnyű visszatekinteni és belemenni az apróságokba. Számomra minden a 18-as kanyar kijáratánál kezdődött. Jól gyorsított ki, jó volt a tapadása, szélárnyékba került és a DRS-t is használhatta. Miért ne próbálta volna meg?"