Véget vetne az F1 hűbéres rendszerének a McLaren

Forma-1, Daniel Ricciardo, McLaren Racing, Emilia Romagna Nagydíj
IMOLA, ITALY - APRIL 18: Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) McLaren F1 Team MCL35M leads Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Aston Martin AMR21 during the F1 Grand Prix of Emilia Romagna at Autodromo Enzo e Dino Ferrari on April 18, 2021 in Imola, Italy. (Photo by Bryn Lennon/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A csapatnak nem tetszik, hogy többen a motorszállítójuk érdekeit szem előtt tartva szavaznak a szabálymódosítási javaslatokról. Az F1 és a szurkolók érdekei miatt kezdeményezik, hogy ennek megszüntetéséért titkosítsák a szavazásokat.

A Forma-1 szabálymódosítási javaslatai törvényszerűen kedveznek egyes csapatoknak, míg másokat nehezebb helyzetbe hoznak. Ahhoz, hogy a következő szezonra megváltoztassanak valamit, a 30 lehetséges szavazatból 25 támogatása kell, szezon közbeni módosításhoz pedig 28. A 30 szavazatból 10 a csapatoké, a többin az FIA és a Formula One Group osztozik.

Ha tehát idén például olyan kezdeményezést próbálnának átnyomni 2022-re, ami csak a Ferrarinak és a Mercedesnek nem tetszik, elméletileg sikerülhetne, csakhogy az említett istállók öt másik csapatnak is szállítanak motort, ezzel sakkban tarthatják partnereiket a nyilvános szavazásnál és megvétózhatják a javaslatot.

Néhány csapat jobban tudja érvényesíteni az akaratát Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Lars Baron

Ennek megszüntetéséért a McLaren ügyvezető igazgatója azt kezdeményezi, hogy a szavazásokat titkosítsák, így a kisebb csapatok is félelem nélkül a saját érdekeiket támogathatják.

– vélte Zak Brown a McLaren honlapján megjelent írásában. – A Forma-1 egyik alapelve, hogy több konstruktőrök versenyez egymással, ellentétben az egyetlen gyártós szériákkal."

„Fontos, hogy az F1 és az FIA döntései a legjobbak legyenek az F1 számára, és ezt ne akadályozzák és lassítsák minden egyes alkalommal."

A McLaren a Mercedestől vásárol motort Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Bryn Lennon

„Jelenleg a sportág jövőjét érintő döntéseket megfúrhatja egy bizonyos kisebbség, nem szükséges hozzá többség. A folyamatot torzítja, hogy néhány csapat az őt kiszolgáló felé húz a szavazatával. Előfordult már olyan, hogy egy csapat a saját kárára úgy szavazott, hogy kielégítse a beszállítóját."

„Rendeznünk kell a helyzetet, ezért kezdeményezzük, hogy azonnali hatállyal vezessék be a titkos szavazást az F1 Commission összes találkozóján."

„Ettől határozottabbá válna a döntéshozatal és a szurkolók érdekeit szolgálná, ezzel együtt pedig összességében a sportágat és a résztvevőit is."

Brown megnyilvánulása a McLaren motorszállítója, a Mercedes felé is burkolt üzenet lehet, hogy a csapat nem akar mindig úgy táncolni, ahogy Toto Wolffék fütyülnek, bár természetesen a véleményük bizonyos kérdésekben megegyezhet.