Verstappen: Az új szabályok a Red Bullnak ártottak a legkevésbé

Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Honda logo, Emilia Romagna Nagydíj 2021, futam
IMOLA, ITALY - APRIL 18: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing RB16B Honda during the F1 Grand Prix of Emilia Romagna at Autodromo Enzo e Dino Ferrari on April 18, 2021 in Imola, Italy. (Photo by Clive Mason - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Max Verstappen úgy véli, a padlólemezt érintő szabályváltozások a Red Bullt érintették a legkevésbé, aminek következtében előreléptek. A holland pilóta szerint teljesen más érzés annak tudatában pályára gurulni, hogy reális esélye van a pole pozícióra vagy éppen a győzelemre.

Két futam után nagyon úgy tűnik, hogy Max Verstappen idén méltó kihívója lehet Lewis Hamiltonnak, a Red Bull pedig a Mercedesnek. A két versenyző egy-egy pole pozícióval, illetve diadallal rendelkezik, de az energiaitalosok pilótájának akkor is megvolt a lehetősége az első helyre, amikor az végül nem jött össze, legyen szó akár a Bahreini Nagydíjról, akár az imolai kvalifikációról.

Verstappen eddig mindkét hétvégén felvette a versenyt Hamilton Mercedesével Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Bryn Lennon

Verstappen 2016-ban lett a Red Bull versenyzője, azóta pedig a bikások rendre beragadtak a szezonrajtnál, aminek következtében nem volt esélyük a világbajnoki cím megszerzésére. Ennek megfelelően a holland pilótának még soha nem volt ehhez hasonló tapasztalata az F1-ben, és állítása szerint egy ennyire jó kezdésnek mentális hatásai is vannak.

– olvashatóak a szavai a Portugál Nagydíjat felvezető Red Bull-közleményben. – Az eddigi nagydíjhétvégéken nagyon is éreztük, hogy esélyünk van a győzelemre, és az ember teljesen más állapotba kerül, amikor tudja, hogy harcolhat a pole-ért. Az elmúlt évek során sokat tanultunk.”

A Milton Keynes-i istálló nagyot lépett előre a tavalyi idény nagy részéhez képest, aminek több oka is lehet. Egyrészt a szezon végén távozó Honda előrehozta a 2022-re szánt fejlesztéseit, de sokan úgy vélik, hogy a csapat filozófiája kevésbé volt érzékeny a padlólemezt érintő szabályváltozásokra. Utóbbi érveléssel Verstappen is egyetért.

„Elégedett vagyok az RB16B-vel, gyorsabb, valamint jobb a tapadása és az egyensúlya [mint a tavalyinak] – magyarázta. –

A holland pilóta ezzel az idei év legfontosabb technikai változására, vagyis a visszavágott padlólemezre utalt, ami a jelek szerint inkább az alacsony padlószöggel rendelkező istállókat hátráltatja. Hozzá kell tenni, hogy pont saját főnöke, Christian Horner árnyalta a képet, miután kijelentette, szerinte az adott pályától is függ, hogy melyik megközelítés működik jobban.

Verstappen szerint a padlólemezt érintő változások a Red Bullnak kedveznek Forrás: Formula 1 via Getty Images/2021 Formula One World Championship Limited/Clive Mason

A szezon egyik legfontosabb kérdése, hogy végig olyan szoros lesz a küzdelem, mint az első két hétvégén, vagy idővel valamelyik istálló ellép a másiktól. Verstappen többször is kiemelte, hogy a világbajnoki címhez mindenképpen fejlődniük kell. „Tisztában vagyunk vele, hogy nagyon hosszú a szezon, szóval koncentráltnak kell maradnunk, én pedig mindig előretekintek. Imolában nem nyújtottunk tökéletes teljesítményt.”