Wolff bajban lehet, a Red Bull másokat is elcsábíthat a Mercedestől

Forma-1, Toto Wolff, Mercedes, Bahreini Nagydíj
BAHRAIN, BAHRAIN - MARCH 26: Mercedes GP Executive Director Toto Wolff looks on in the Paddock during practice ahead of the F1 Grand Prix of Bahrain at Bahrain International Circuit on March 26, 2021 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Sajtóértesülések szerint a Mercedesnél nem örülnek, hogy a motorrészlegükön dolgozó veterán mérnök, Ben Hodgkinson a Red Bullhoz igazol. A csillagosoknak már önmagában a szakember távozása is fejfájást okozhat, de könnyen lehet, hogy ez csak a kezdet.

Ahogyan mi is beszámoltuk róla, a Red Bull szerződtette a 20 éve a Mercedes motorrészlegén dolgozó Ben Hodgkinsont, aki részt vesz az energiaitalosok első saját gyártású, 2025-ben bemutatkozó erőforrásának fejlesztésében. Ugyan a bejelentés óta kiderült, hogy a brit szakember 18 hónapig nem állhat munkába, vagyis csupán 2022 őszén kezdhet el dolgozni a Red Bull Powertrains technikai igazgatójaként, de így is rengeteg hasznos információ birtokában távozott Brixworth-ből.

Ben Hodgkinson: Head of Product Engineering, Mercedes AMG HPP
A Mercedesnél nagyon nem örültek Hodgkinson döntésének

A Toto Wolff-vezette Mercedesnek már önmagában ez a hír hatalmas csapás lehet, de itt még nincs vége: a Corriere dello Sport beszámolója szerint ugyanis arra is fény derült, hogy Hodgkinson két-három kollégájának már korábban beszámolt döntéséről,

és a gyártónál elképzelhetőnek tartják, hogy őket is próbálta a rávenni a váltásra.

Ennek tudatában nem meglepő, hogy az olasz sportnapilap értesülései alapján a felek nem a legjobb viszonyban váltak el egymástól, olyannyira, hogy a Mercedesnél árulásnak tartják a történteket. Az esetnek extra pikantériát ad, hogy a két istálló várhatóan sokáig harcban lesz egymással a bajnoki címért, Hodgkinson távozása pedig alighanem tovább növeli a feszültséget.

A Mercedest nem először hagyja ott valamelyik kulcsembere, ám a felek messze nem a mostanihoz hasonló körülmények között mondtak búcsút egymásnak. Az addig technikai igazgatóként tevékenykedő Paddy Lowe nem tudott megegyezni a csapattal, így 2017-ben a Williamshez igazolt; a főtervező Aldo Costa, valamint a motorrészleget vezető Andy Cowell munkaviszonya pedig

kifejezetten békés körülmények között szűnt meg.

Ennek is köszönhető, hogy a Mercedes lendületét nem törték meg ezek a váltások, hiszen jó előre gondoskodtak az említett szakemberek pótlásáról. Emellett azt is fontos hangsúlyozni, hogy egyikük sem a közvetlen riválishoz igazolt, mint ahogyan azt Hodgkinson tette.

A Red Bull és a Mercedes rivalizálását ezúttal nem a pályán történő események befolyásolhatják Forrás: Formula 1 via Getty Images/2021 Formula One World Championship Limited/Dan Istitene

Az olasz sportnapilap cikke szerint a címvédőnek a továbbiakban is lehet félnivalója, ha a Red Bull más mérnökeit is megkörnyékezi. Amennyiben nagyobb fizetéssel próbálják őket elcsábítani, könnyen sikerrel járhatnak, hiszen a magánéletüket nem kell fenekestül felforgatni annak érdekében, hogy munkahelyet váltsanak:

a Red Bull Powertrains Milton Keynes-i központja légvonalban mindössze 34, autóval alig több mint 40 km-re van Brixworth-től.

A cikk írója azt is megjegyezte, hogy az esetleges munkaerő-áramlást a Ferrari sem nézheti ölbe tett kézzel, ahogyan azt az elmúlt években tette. Utóbbi egy stratégiai döntésre vezethető vissza, amit az azóta elhunyt egykori elnök, Sergio Marchionne hozott meg még 2015-ben, és a maranellóiak azóta is ehhez tartják magukat.