Vágólapra másolva!
Megvolt az esély a McLaren előtt, hogy Max Verstappen megelőzésével az élre álljon az Emilia Romagna Nagydíjon, utólag visszatekintve Lando Norris szerint azonban jól tették, hogy nem támadták meg a Red Bullt.

Nagy volt a kísértés Lando Norris előtt, hogy megpróbálja megnyerni az Emilia Romagna Nagydíjat, ezzel megszerezve a 2012-es Brazil Nagydíj óta a McLaren első győzelmét, utólag azonban úgy látja, bölcs döntést hozott azzal, hogy nem tette, mert különben a dobogóról is lecsúszott volna. A wokingiak 21 esztendős pilótája a csapat sport és stratégiai igazgatója szerint rendkívül éretten versenyzett.

A McLaren remekül teljesített Imolában Forrás: Motorsport Images/Charles Coates

Norris a teljes imolai hétvége során kiváló teljesítményt nyújtott, az időmérőn mindössze néhány centin múlt, hogy nem szerezte meg a második rajthelyet, a futamon pedig remek tempót diktálva a piros zászlós megszakításkor már a harmadik helyen állt (ehhez persze kellett Hamilton kicsúszása is).

A biztonsági autós újrarajt után pedig még ezt is tetézte, és lágy gumikon haladva a körülötte levők közepes abroncsaival szemben Charles Leclerc megelőzésével feljött a második pozícióba, az élen haladó Max Verstappent azonban már nem tudta elkapni, később pedig a felzárkózó Hamilton is megelőzte, így a harmadik lett.

Utólag elárulta, hogy hiába volt egy másodpercen belül Verstappenhez képest, tudatosan maradt le a hollandtól ahelyett, hogy DRS-sel megpróbált volna elmenni mellette, mert a csapat arra kérte, hogy óvja a lágy gumikat.

„Nagy döntés volt, amit meg kellett hoznom. Az egyetlen esélyem Leclerc megelőzésére a rajtnál volt, mivel lágy gumikon haladtam. A lágyak a közepesekhez képest hamarabb üzemi hőfokra melegszenek, ezért döntöttünk azok mellett. Szerintem Maxot is megelőzhettem volna, különösen az újraindítás utáni második körben" – nyilatkozta utólag.

Inkább maradt Verstappen mögött Forrás: Formula 1 via Getty Images/Clive Mason/Clive Mason

Ám amennyiben így tesz, szerinte azzal megpecsételte volna a saját sorsát.

Randy Singh, a McLaren sport és stratégiai igazgatója elárulta, hogy miért döntöttek az újraindításra a tartósság szempontjából (ekkor még közel a futam fele hátravolt) kockázatosabb, ám a rajt után jobb tapadást biztosító lágy Pirellik mellett.

„A közepes gumik viszonylag biztonságosan eljuttattak volna minket a verseny végig, de csak használt szettünk volt, ezeket pedig mindig problémás időben visszamelegíteni az optimális hőmérsékletre – utalt a gumimelegítő paplanokba csomagolt gumikra a szakember. – Ezzel szemben a lágy gumik már a paplanokban voltak és sokkal hamarabb fel is melegszenek.

Úgyhogy a kérdés az volt, hogy ki akarjuk-e használni a lágy gumi előnyeit a rajtnál és előbbre lépni vele, hogy aztán a végén szenvedjünk, vagy inkább maradunk a közepes keveréken."

A jó gumiválasztás és Norris versenyzése végül dobogót ért a wokingiaknak Forrás: Motorsport Images/Mark Sutton

Singh szerint végül csak azért végeztek dobogón, mert a lágy gumikat választották (szerinte Hamilton akkor is megelőzte volna Norrist, ha utóbbi közepes gumikon halad), amelyeken Norris megelőzte Leclerc-t, majd az abroncsokat remekül menedzselve maga mögött tartotta az egyenesben a szárnyállása miatt némileg lassabb Ferrarit. „Nem szabad alábecsülnünk, hogy milyen jó munkát végzett. Amikor ilyen körülmények között megelőz valaki, elképesztően nehéz nem visszaesni és áldozatául esni a hátul érkezőknek. Hihetetlenül éretten és képzetten vezetett" – dicsérte a fiatal britet Singh.