Vágólapra másolva!
Sebastian Vettel és az Alfa Romeo vezető versenymérnöke is bírálta a sportfelügyelőket, mert túl lassan dolgoztak az Emilia Romagna Nagydíj alatt, ezért az Aston Martin pilótája és Kimi Räikkönen is hátrányba került.

Sok dolga akadt a sportfelügyelőknek az időjárási körülmények miatt számos kicsúszást és balesetet felvonultató Emilia Romagna Nagydíjon, ráadásul már a rajt előtt is történt szabálytalanság, amikor Sebastian Vettel autójára az Aston Martin szerelői nem tudták időben felszerelni a kerekeket, ezért az előírások szerint a német versenyzőt meg kellett büntetni.

A várható ítélet viszont csak a 22. körben, vagyis a táv második harmadában született meg, így Vettel azt értelemszerűen nem tudta korán letölteni, csak a második kerékcseréje után, ennek köszönhetően az addig sem kedvező helyzete még rosszabb lett. A leintés után bírálta is a sportfelügyelőket, mert túl lassan hozták meg a döntést.

Forma-1, Fernando Alonso, Alpine, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Chase Carey, Greg Maffei, Stefano Domenicali, Tom Garfinkel, Miami Nagydíj
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing szerelők, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing szerelők, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Fausto Gresini, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lawrence Stroll, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Otmar Szafnauer, Lawrence Stroll, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pirelli trófea, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Max Verstappen
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Lewis Hamilton
Forma-1, Red Bull szerelők, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, biztonsági autó, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mick Schumacher
Forma-1, Lewis Hamilton, Sergio Pérez, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Charles Leclerc, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Nicholas LAtifi, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Lance Stroll, Carlos Sainz, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Carlos Sainz
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, mezőny
Forma-1, Fernando Alonso, Alpine, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Chase Carey, Greg Maffei, Stefano Domenicali, Tom Garfinkel, Miami Nagydíj
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing szerelők, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing szerelők, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Fausto Gresini, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lawrence Stroll, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Otmar Szafnauer, Lawrence Stroll, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pirelli trófea, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Max Verstappen
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Lewis Hamilton
Forma-1, Red Bull szerelők, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, biztonsági autó, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mick Schumacher
Forma-1, Lewis Hamilton, Sergio Pérez, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Charles Leclerc, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Nicholas LAtifi, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Lance Stroll, Carlos Sainz, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Carlos Sainz
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, mezőny
Forma-1, Fernando Alonso, Alpine, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Chase Carey, Greg Maffei, Stefano Domenicali, Tom Garfinkel, Miami Nagydíj
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing szerelők, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing szerelők, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Fausto Gresini, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lawrence Stroll, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Otmar Szafnauer, Lawrence Stroll, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pirelli trófea, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Max Verstappen
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Lewis Hamilton
Forma-1, Red Bull szerelők, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, biztonsági autó, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mick Schumacher
Forma-1, Lewis Hamilton, Sergio Pérez, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Charles Leclerc, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Nicholas LAtifi, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Lance Stroll, Carlos Sainz, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Carlos Sainz
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, mezőny

„Nem tudom, miért késtek el ennyire, elég nyilvánvaló volt a helyzet már a rajttól fogva – nyilatkozta a német Sky-nak. – Nem tudom, hogy a sportfelügyelők mit csináltak, talán megtelt a szűrő a kávéfőzőben és azzal kellett foglalkozniuk!” – jegyezte meg ironikusan a négyszeres világbajnok, aki végül feladta a versenyt, de a bokszutcából indulva addig sem volt sok esélye a pontszerzésre.

„A srácok minden tőlük telhetőt megtettek és nagyon jól dolgoztak – méltatta Vettel a szerelőit a Sky Sports műsorában a rajt előtti javításra utalva. –

„Szabályt sértettünk, hiszen büntetést kaptunk, de nem nagyon foglalkoztak ezzel, csak akkor, amikor már bőven benne voltunk a versenyben. Akkor ez már sokkal nagyobb hátrányt okozott, mint amekkora a verseny elején lett volna, úgyhogy ez így nem volt túl szakszerű.”

Bizonyos szempontból még Vettelnél is rosszabbul járt Kimi Räikkönen és az Alfa Romeo, hiszen idei első pontjukat vesztették el azért, mert a versenyző, a csapat és a jelek szerint a sportfelügyelők sem tudták pontosan, hogy egy kicsúszás után a finn pilóta visszavehette-e volna a pozícióját a biztonsági autó mögött haladva. Nem tette meg, és végül ezzel sértett szabályt.

„Kimi kicsúszott a biztonsági autó mögött haladva és pozíciókat vesztett. Akkor azt mondtuk neki, hogy vegye vissza a helyeket, ő pedig megkérdezte, hogy biztosan ezt tegye-e. Volt egy kis bizonytalanság azzal kapcsolatban, hogy az éppen felvezető kör volt-e vagy biztonsági autó mögött megtett kör” – ismerte el Xevi Pujolar, az Alfa Romeo vezető versenymérnöke.

Forma-1, Fernando Alonso, Alpine, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Chase Carey, Greg Maffei, Stefano Domenicali, Tom Garfinkel, Miami Nagydíj
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing szerelők, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing szerelők, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Fausto Gresini, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lawrence Stroll, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Otmar Szafnauer, Lawrence Stroll, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pirelli trófea, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Max Verstappen
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Lewis Hamilton
Forma-1, Red Bull szerelők, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, biztonsági autó, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mick Schumacher
Forma-1, Lewis Hamilton, Sergio Pérez, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Charles Leclerc, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Nicholas LAtifi, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Lance Stroll, Carlos Sainz, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Carlos Sainz
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, mezőny
Forma-1, Fernando Alonso, Alpine, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Chase Carey, Greg Maffei, Stefano Domenicali, Tom Garfinkel, Miami Nagydíj
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing szerelők, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing szerelők, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Fausto Gresini, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lawrence Stroll, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Otmar Szafnauer, Lawrence Stroll, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pirelli trófea, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Max Verstappen
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Lewis Hamilton
Forma-1, Red Bull szerelők, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, biztonsági autó, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mick Schumacher
Forma-1, Lewis Hamilton, Sergio Pérez, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Charles Leclerc, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Nicholas LAtifi, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Lance Stroll, Carlos Sainz, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Carlos Sainz
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, mezőny
Forma-1, Fernando Alonso, Alpine, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Chase Carey, Greg Maffei, Stefano Domenicali, Tom Garfinkel, Miami Nagydíj
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing szerelők, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing szerelők, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Fausto Gresini, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lawrence Stroll, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Otmar Szafnauer, Lawrence Stroll, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pirelli trófea, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Max Verstappen
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Lewis Hamilton
Forma-1, Red Bull szerelők, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, biztonsági autó, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mick Schumacher
Forma-1, Lewis Hamilton, Sergio Pérez, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Charles Leclerc, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Nicholas LAtifi, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Lance Stroll, Carlos Sainz, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Carlos Sainz
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, mezőny

A csapat tagjai ezért Michael Masihoz, az F1 versenyigazgatójához fordultak, de nem jártak sikerrel: „Állásfoglalást kértünk az FIA-tól. Miközben erre vártunk, készenlétben voltunk, de túl későn kaptunk választ, úgyhogy a helyünkön maradtunk. Ennek az lett az eredménye, hogy büntetést kaptunk” – foglalta össze a spanyol szakember.