George Russell pályafutásának alakulása szempontjából akár meghatározó jelentőségű is lehet a Mercedes által támogatott Williams-pilóta és Valtteri Bottas imolai ütközése. A mindkét versenyző kiesésével és autójuk rommá törésével végződő bukás után Russell összeesküvés-elméleteket gyártva vádaskodott a finnel szemben, akitől azt is megkérdezte a baleset utáni pillanatokban, hogy esetleg mindkettejüket meg akarta-e ölni. Bottas a Mercedes verseny utáni sajtótájékoztatóján egyértelművé tette, hogy nemcsak ő, hanem a csapat is Russellt tartja hibásnak.
Miután a diplomatikusan fogalmazó Toto Wolff inkább Russell felelősségét emelte ki az eset után, mondván gondolnia kellett volna arra, hogy Mercedes-juniorként ne támadjon ilyen agresszívan egy gyári Mercedest, Bottas is kifejtette bővebben az álláspontját. A finn pilótát szembesítették Russell azon szavaival is, amelyekkel a brit arra célzott, hogy Bottas védekezése kizárólag neki szólt, és mással szemben nem viselkedett volna így a 77-es rajtszámú Mercedes sofőrje.
„Bocs, de valahol elhagytam az alumínium sapkámat. Ez elég szép teória – utalta összeesküvés-elmélet hívők egy csoportjára Bottas, majd kijelentette, hogy semmi rosszat nem tett (ezt a felügyelők is így gondolták), és bárki ellen hasonlóan járt volna el. – Mindig védekezni fogok, legyen szó bárkiről, mivel nem szeretnék pozíciókat veszíteni. Ez normális védekezés volt. Lehettem volna sokkal agresszívebb is, ha szükséges lett volna.
Egyáltalán nem értek egyet semmivel, amit mondott. Én csináltam a saját dolgomat. Mindegy, hogy ki ellen védekezek, pontosan ugyanezt tettem volna."
Bottas ezután kiemelte, hogy Russell tulajdonképpen magának kereste a bajt, mivel a célegyenesben a futam azon pontján még nem volt két autónyi hely a száraz íven, azaz a Williams versenyzőjének számítania kellett volna rá, hogy ha előz, akkor a nedves részre fog kerülni.
Nyilván pontosan tudta, hogy nedves lesz ott a pálya, mivel minden körben elmentünk ott.
Én is tudtam, úgyhogy egyszerűen ez nem az a rész volt, amire ilyen körülmények között slick gumikon rá lehetett menni, de ő mégis ráment. Az ő döntése volt, hogy odamegy, én csak a munkámat végeztem és próbáltam védekezni. Nem fogok arrébb menni, és felkínálni neki a száraz ívet. Így megy ez."
A finn pilóta a verseny után Wolffal és Russell-lel is beszélt, és bár ezekről a párbeszédekről nem mondott részleteket, szavaival így is egyértelművé tette, hogy a Mercedes csapatfőnöke kit tart felelősnek.
Az általános hangulat az, hogy nem én vagyok hibás a balesetért. Nem szeretnék beszélni a köztem és Toto között lezajlott magánbeszélgetésről, de az az általános vélekedés, hogy egyértelműen nem én hibáztam
– mondta, majd ő is kiemelte, hogy természetesen neki sem a 9. helyen kellett volna haladnia. – A legfőbb azonban, amire koncentrálnunk kell, hogy miért voltam abban a pozícióban. Eléggé szenvedtem az intermediate gumikon, beragadtam Lance [Stroll] mögé a teljes interes szakaszra. Aztán amikor kereket cseréltem, a hátulról jövők közül nyomás alá helyeztek azok, akik korábban álltak ki, és már felmelegítették a gumikat. A gumik felmelegítése jelentette a nagyobb gondot."