Főnöke egyelőre elnéző a bukdácsoló Mazepinnel, de ez nem lesz így örökké

Forma-1, Nyikita Mazepin, Haas, Emilia Romagna Nagydíj
Hass F1's driver Nikita Mazepin drives during a practice session at the Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari race track in Imola, Italy, on April 16, 2021, two days ahead of the Formula One Emilia Romagna Grand Prix. (Photo by MIGUEL MEDINA / AFP)
Vágólapra másolva!
Nyikita Mazepin egyelőre nem tudta felvenni a Forma-1 ritmusát és folyamatos megpördüléseivel tudta csak felhívni magára a figyelmet. A Haas-istálló csapatfőnöke szerint Mick Schumacher csapattársa túl keményen próbálkozik, és előbb-utóbb meg kell találnia az autója határait.

Egyre több kérdőjel merül fel a Forma-1-ben a Bahreini Nagydíjon bemutatkozott Nyikita Mazepin alkalmasságával kapcsolatban, miután az orosz pilóta ugyanott kezdte az Emilia Romagna Nagydíj hétvégéjét, mint ahol az előzőt abbahagyta. A szezonnyitóról rekordgyorsasággal kieső pilóta két megpördülést is bemutatott a pénteki első szabadedzésen, a második alkalomnál pedig egy kicsit össze is törte a Haast. Noha nem szívesen nézi, ahogy forog, főnöke egyelőre elnéző vele.

Egyelőre túl sok a hiba Forrás: AFP/Miguel Medina

Günther Steiner azért persze jelezte, hogy nem ártana, ha Mazepin nem azzal töltené a hátralevő versenyhétvégéket, hogy folyamatosan megpördül és kicsúszik, de azért igyekezett megértő lenni az orosszal.

Meg kell találnia a határokat, ami az ő dolga, nem a mienk, noha segíthetünk neki ebben. Ahogy korábban is mondtam, a tanulási folyamat fájdalmas. Ez ezzel jár, de remélhetőleg előbb-utóbb vége lesz [a folyamatos megpördüléseknek]."

Steiner az első versenyhétvégén látott megforgásokat részben annak számlájára írja, hogy Bahreinben nagyon szeles volt az idő, ami egyszer Mick Schumacheren is kifogott.

„Bahreinben a széljáráshoz is alkalmazkodnia kellett, ami elég kemény volt. Az autónk már tavaly is nagyon rosszul viselkedett szeles időben, így pusztán már ennek megértése is elvezetett néhány megforgáshoz, amiből Micknek is volt egy a versenyen. Nyilván nem azt tervezzük, hogy az autó ki fog csúszni, de ez része a tanulásnak, úgyhogy nem szeretnék határidőt szabni, mert ez szerintem magától meg fog oldódni."

Első versenye három kanyar után, a falban ért véget Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Lars Baron

A paddockban már olyan hangok is megjelentek, amelyek szerint Mazepinnek túl nagy falat alkalmazkodni az F2-es autó után az F1-eshez. Ez mondjuk meglepő lenne, hiszen kifejezetten sok F1-es tapasztalata van, noha ezek nagy része a Mercedes korábbi autóinak privát teszteken való vezetéséből származik.

Ugyanakkor ez akár azt is jelentheti, hogy az orosz pilóta abból indul ki, amit a Mercedesszel tapasztalt, azt pedig főnöke is elismeri, hogy a Haast nem lehet egy lapon emlegetni a világbajnok istálló korábbi modelljeivel.

„Szerintem túl hamar vonunk le következtetéseket. Ez még csak az idei második hétvége, ezért kicsit túl korai megítélni bárkit. Persze Bahreinben volt néhány megpördülése. Talán az F2 után az F1 továbbra is nagy ugrás, de Bahreinben a körülmények is nehezek voltak. Hogy korábban vezette a Mercedest? Szerintem tanult valamit, de

„Csak ismételni tudom magamat. Itt vagyunk, és az egész év előttünk áll a tanulásra. Remélhetőleg nem fogunk az egész évben pörögni, de azért vagyunk itt, hogy tanuljunk. Ezt próbáljuk elérni ebben az évben."