Vágólapra másolva!
Mike Elliott, a Mercedes új technikai igazgatója már Lewis Hamilton előtt is több világbajnokkal dolgozhatott együtt. A brit szakember lassan tíz éve a Mercedes kötelékében van, előző munkahelyét viszont nehezen hagyta ott.

A Mercedes pénteken bejelentette, hogy júliustól változás történik a csapat vezetésében. A négy és fél éve technikai igazgatóként dolgozó James Allison ugyanis új pozíciót kap, utódja pedig az a Mike Elliott lesz, aki közel tíz éve az istálló kötelékében tevékenykedik.

Mike Elliott lassan tíz éve dolgozik a Mercedesnél, de júliustól új feladata lesz Forrás: Daimler AG

A szakember 1974-ben született az Egyesült Királyság délnyugati részén található St Austellben. Mesterdiplomáját még repüléstani mérnöki képzésen szerezte, ám később, a londoni Imperial College-ban rájött, hogy más utat kell követnie. Erre olyasvalaki ébresztette rá, akit azóta is jól ismer.

– emlékezett vissza. – Ironikus, hogy ma ő a főtervezőnk, és két asztal választ el minket egymástól.”

Elliott 2000-ben került be a Forma-1 vérkeringésébe, amikor a McLaren aerodinamikai specialistaként kezdte el alkalmazni. A következő években folyamatosan lépkedett felfelé a ranglétrán, hiszen 2003-tól már a pálya mellett tevékenykedhetett, 2006-ban pedig az aerodinamikai teljesítmény elsőszámú felelősévé vált. Ez idő alatt Mika Häkkinennel és Kimi Räikkönennel is dolgozhatott.

2008-tól egy másik világbajnokot is közelebbről megismerhetett, ugyanis a Fernando Alonsót is a soraiban tudó Renault szerződtette aerodinamikai főnöknek. Itt három és fél évet töltött el, aminek a végére az istálló már Lotus néven indult, emellett 2012-ben leigazolta Räikkönent. Ebben az évben kereste meg a Mercedes, de Elliott nem állt kötélnek egykönnyen.

– írta könyvében Ross Brawn, a Mercedes akkori csapatfőnöke. – A csapat nagy pénzügyi válságban volt, ő pedig nem akarta elhagyni a süllyedő hajót, így időbe telt, mire meggyőztem. Paradox módon olyan embereket kerestünk, akik nehezen hagyják ott az istállójukat, mert tiszteltük a lojalitásukat és az elköteleződésüket. Ha valaki már elsőre igent mond, akkor fel kell tenni a kérdést, hogy miért.”

Elliott a 2014-es Spanyol Nagydíjon vehette át a győztes konstruktőrnek járó trófeát Forrás: Getty Images/2014 Getty Images/Dan Istitene

Végül aztán sikerült rábírniuk a csapatváltásra. A brackley-ieknél kezdetben hasonló pozíciót töltött be, mint előző munkahelyén, emellett specifikusan foglalkozott az aerodinamika hatásával az autó vezethetőségének szempontjából. 2017-ben aztán technológiai igazgatóvá lépett elő, azóta ebben a szerepkörben dolgozik.

Mivel 2012-ben érkezett az istállóhoz, részese volt az elmúlt hét év sikersorozatának.

A brit szakember nem csupán a Mercedesnél, hanem már a Renault-nál is együtt dolgozhatott Allisonnal, akit remek vezetőnek tart, és kijelentette, nehéz lesz őt pótolni. Ezután kitért saját magára is.

„Ami engem illet, elképesztő lehetőség, hogy egy olyan csapat technikai igazgatójává válhatok, mint a Mercedes – mondta. – Meg kell köszönnöm Toto [Wolffnak, a Mercedes csapatfőnökének] és a cégnek, hogy bíztak bennem, és előléptettek erre a szerepre. Hihetetlenül nagy kiváltság, hogy része lehetek ennek az istállónak, és tudom, hogy a vezetőség minden szinten kulcsfontosságú lesz a jövőbeli sikerességünk szempontjából.

„2013 elején találkoztunk először, amikor Lewis [Hamilton] és én csatlakoztunk a csapathoz, azóta pedig rengeteget beszélgettünk az istállóról és annak fejlődéséről – ezek már Wolff szavai. – Mike aerodinamikai főnökként dolgozott, most pedig készen áll arra, hogy technikai igazgatóvá lépjen elő. A többi technikai vezetővel egyetemben ezzel a lehető legjobb helyzetbe kerülünk a sportág következő korszakára.”