Marko szabályok helyett fallal akadályozná meg a pályaelhagyást

Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Lewis Hamilton, Mercedes, Bahreini Nagydíj
BAHRAIN, BAHRAIN - MARCH 28: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W12 leads Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing RB16B Honda during the F1 Grand Prix of Bahrain at Bahrain International Circuit on March 28, 2021 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Clive Mason - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Nem akar keseregni Lewis Hamilton bahreini győzelmén a Red Bullt képviselő Helmut Marko, de ha rajta múlna, véget vetne a folyamatos vitának a pályaelhagyásokról.

Két hét elteltével is vitatott, hogy Lewis Hamilton miért szélesíthette ki a 4-es kanyart a Bahreini Nagydíj során és Max Verstappen előzése miért volt szabálytalan ugyanott, ugyanúgy, de a vesztes Red Bullt képviselő Helmut Marko szeretne már túllépni az ügyön.

Verstappen üldözte Hamiltont, de csak szabálytalanul tudott előzni Forrás: Formula 1 via Getty Images/Clive Mason/Clive Mason

Az osztrák veterán a Formel1.de-nek elismerte, ők szigorúan értelmezték a szabályt, Verstappen eleinte ezért nem lépte át négy kerékkel a záróvonalat, majd megkérdezték a versenyirányítást, hogy ha

Hamilton ezt folyamatosan megteszi, és a becsléseik szerint 0,2 másodpercet nyer ezzel körönként, akkor nekik is szabad-e.

„Azt a bizonytalan választ kaptuk, hogy ’tulajdonképpen, nem’. Aztán felmerült az is, hogy Hamilton fekete-fehér zászlót kap, mert gyakran átlépte [a záróvonalat].”

A bahreini pályaelhagyás kérdése nagy vitát generált, a Mercedesnél „zavarosnak” nevezték a futamra fellazított szabályozást, a McLarennél is egyértelmű előírásokat követeltek a verseny után. Elemzésünkben rámutattunk, hogy a versenyigazgatói utasítás lényegében megengedte, hogy a pilóták átlépjék a záróvonalat, de a sportszabályzat tiltja azt, hogy folyamatosan, szándékosan tegyék ezt, a záróvonalon kívüli előzés pedig szintén tilos.

„Megtörtént és ez teljesen szükségtelen – mondta Marko. – Van ott elég hely. Emeljenek oda egy falat és az megoldja. Ha valaki nekimegy a falnak, akkor kárt tesz az autójában. Nem tudom, hogy miért kell olyan nagy bukótér a pályák köré és miért nem raknak oda egy falat” – lamentált.

A helyzetet nehezíti, hogy a 4-es kanyarnál ágazik el a bahreini pálya egy másik nyomvonala, a külső kör, amit a tavalyi Szahíri Nagydíjon is használtak. Ettől függetlenül a pálya igazgatója nem zárta ki, hogy a későbbiekben legalább egy rázókövet elhelyeznek az ominózus kanyarban.