A futamra ugyanakkor lényegében eltűnt ez a különbség, aminek köszönhetően a címvédő egy bátor taktikai húzásnak, valamint a szabályok körül kialakult zűrzavarnak köszönhetően végül felül tudott kerekedni riválisán, így Lewis Hamilton nyerte a futamot Max Verstappen előtt. A Honda technikai igazgatója elárulta, a következő napokban kiderítik, hogy az általuk alkalmazott motorüzemmód mennyire volt közel az ideálishoz.
Felülvizsgáljuk [a történteket] és figyelembe vesszük az adatokat
– idézi Tanabe Tojoharut az Autosport. – Látnunk kell, hogy az erőforrás milyen mértékben használódott el a verseny során, a jövőben pedig az adott pálya jellegzetességei alapján fogjuk igénybe venni. Terveik szerint megnézzük, hogy a mostani alkalommal ez optimális volt-e. Véleményem szerint gond nélkül tudjuk használni, de a magam részéről gondolkozni fogok, hogy mit tehetek annak érdekében, hogy a későbbiekben mindez még jobb legyen.”
A gyártók mozgásterét szűkíti, hogy a tavalyi idény második része óta az időmérőtől kezdve nem lehet változtatni a motorüzemmódon, ugyanakkor az energia-visszanyeréssel például lehet taktikázni. Persze minél agresszívebbek a beállítások, annál nagyobb az esély arra, hogy valami elromlik, amit a Honda is szeretne elkerülni, így nem feltétlenül érdemes kihasználniuk a maximális teljesítmény száz százalékát.