Vágólapra másolva!
A versenyzésen túl is akadtak problémái a német versenyzőknek a Bahreini Nagydíjon, egyiküket a pazarló légiparádé zavarta, a másikat a számára túl korai tűzijáték.

Nem a német pilótákról szólt az idénynyitó Bahreini Nagydíj a Forma-1-ben, Sebastian Vettel és Mick Schumacher is csupán a mezőny végéről rajtolhatott, majd a pontszerző helyektől távol, a sereghajtók között zárt. Egyikük autója sem volt versenyképes, Vettel is maximum a pontszerzésre hajthatott volna, de balesetbe keveredett, ezért visszaesett és meg is büntették.

Vettelnek nem tetszett a légiparádé Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Lars Baron

Mick Schumachertől eleve csak a tisztes helytállás volt az elvárható a mezőny messze leggyengébb autójában, a Haasban, de a német fiatal ettől függetlenül megpördült, bár szintén újonc csapattársával, Nyikita Mazepinnel ellentétben legalább nem törte össze az az autóját. Ezek fényében különös, hogy

mindketten találtak a versenyzésen túl is problémákat, amikkel foglalkozhattak.

Lewis Hamiltonhoz hasonlóan Vettel már korábban is szóba hozta a fenntarthatóság kérdését, az egyébként hagyománytisztelő négyszeres világbajnok ezúttal nem nézte jó szemmel, hogy a nagydíj előtt egy utasszállító repülőgéppel parádéznak a helyiek a pálya fölött, és a tettek mezejére is lépett.

„Ki kell mondani, Sebastian Vettel legnagyobb eredménye ezen a hétvégén némi szén-dioxid megspórolása volt – szúrt oda a Sky Sports riportere, Ted Kravitz. – A Gulf Air 787-9-es verseny előtti átrepülését már a tesztelés során gyakorolták, és Seb úgy gondolta, ez az üzemanyag pazarlása. Ezért panaszt tett Stefano Domenicalinál, az F1 új főnökénél.”

Domenicali komolyan vette a bejelentést, ezért Kravitz szerint a Forma-1 jogtulajdonosa megkereste a verseny szponzorát, a Gulf Airt, hogy találjanak ki valamit, és az lett a megoldás, hogy a repülőgépbe szintetikus üzemanyagot töltöttek, majd ezt be is jelentették a versenyhétvége előtt. „Ez a repülőgépmotorok esetében még kísérleti fázisban jár, de Sebastian Vettelnek köszönhetően most sok szén-dioxidot megspóroltak” – mondta a riporter.

Schumacher szereplését nem befolyásolta a tűzijáték, amit a fedélzeti kamera alapján csak az utolsó szektorban látott Forrás: F1 TV

Vettel honfitársát egy másik légköri képződmény, a leintés után fellőtt tűzijátékok irritálták. Schumacher a levezető kör során elnézését kért csapatától a megpördülésért és köszönetet is mondott, mert egyébként jól érezte magát az autóban, mielőtt megjegyezte, hogy az utolsó körben nehezen tudott odafigyelni. „A tűzijátékok kissé zavaróak voltak” – mondta.

A látványosság azután indult, hogy leintették a versenyt megnyerő Lewis Hamiltont, Schumacher viszont körhátránnyal, a pályán jelentős lemaradással ért csak célba, ezért kénytelen volt egy ideig viselni az égi műsort. „Legközelebb megpróbálunk közelebb lenni az élmezőnyhöz, és akkor a tűzijáték jobban passzol majd a befutódhoz” – felelte mérnöke, Gary Gannon.