Motorsports: FIA Formula One World Championship 2018, Grand Prix of Russia, #44 Lewis Hamilton (GBR, Mercedes AMG Petronas F1 Team), #77 Valtteri Bottas (FIN, Mercedes AMG Petronas), Vladimir Putin, President of Russia on the podium 30.09.2018. | usage worldwide
Vágólapra másolva!
Valtteri Bottas a Netflix F1-es sorozatának legújabb évadában elárulta, három évvel ezelőtt feltette magának a kérdést, hogy miért csinálja egyáltalán „ezt az egészet". A finn versenyző azt viselte nagyon rosszul, hogy az Orosz Nagydíjon át kellett engednie a győzelmet Lewis Hamiltonnak.
Érdekes részletek derültek ki Valtteri Bottasról a világszerte március 19-én debütáló Formula 1: Drive to Survive (Hajsza a túlélésért) című Netflix-sorozat harmadik évadának harmadik epizódjából. A Mercedesre, azon belül is leginkább a finn pilótára koncentráló rész rávilágít arra, hogy Bottasban milyen belső harcok dúlnak, miközben minden idők legsikeresebb pilótájával próbálja meg felvenni a versenyt.
Bottas és Hamilton négy közös idénye során a finn egyszer sem tudta legyőzni a végelszámolásnál csapattársát, aki ráadásul mind a négyszer világbajnok lett. Az évek során emiatt a közvélemény elkönyvelte őt második számú pilótának, még akkor is, ha a Mercedes mindig igyekszik hangsúlyozni, hogy egyáltalán nem ez a helyzet. A 2018-as Orosz Nagydíjon azonban nagyon is ez volt, Hamilton világbajnoki esélyeit szem előtt tartva a csapat ugyanis félreállította Bottast a 44-es rajtszámú Mercedes útjából, ami a finn győzelmébe került.
Bottas most visszaemlékezett az akkor történtekre és elárulta, hogy még a visszavonulás is az eszébe jutott az eset után.
„Az egy elég kemény futam volt, nehéz volt elfogadni a történteket. Eléggé mérges voltam. Őszintén szólva azt gondoltam, »miért csinálom én ezt az egészet?«. Arra gondoltam, hogy feladom és kiszállok az F1-ből" – mesélte a finn, aki azt is elárulta, közvetlenül azután a verseny után megfogadta, hogy többet nem csinál ilyet, azaz nem nem mond le egy győzelemről a csapat érdekeit szem előtt tartva.
Az epizódban Bottas őszintén beszél arról is, hogy milyen vacak érzés úgy dobogóra állni, ha közben Hamilton nyer. „Ha a csapattársad nyer, te pedig második vagy, akkor úgy érzed, hogy veszítettél. Tudom, hogy második voltam a múltban, de bizonyítani akarom, hogy nem csak egy kettes számú pilóta vagyok."
A finn versenyző szavai eközben azt sugallják, hogy nemcsak a kívülállók, de bizony a Mercedesnél dolgozók is hajlamosak második számúként kezelni őt.
A csapatban, még ha a legtöbben nem is ismernék be, tudat alatt talán első és második számú pilótaként tekintenek ránk. Olykor fel kell tenniük maguknak a kérdést, hogy »egyenlő bánásmódban részesítjük Lewist és Valtterit?«.”
A Netflix sorozata több helyen is utal rá, hogy Bottast gyakorlatilag a teljes F1-es közvélemény és paddock a Mercedes második számú versenyzőjének tartja, az egyik epizódban Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke egy négyszemközt zajló, ám a Netflix stábja által kihallgatott beszélgetésen szintén így utal rá Toto Wolffnak, a Mercedes csapatvezetőjének, aki szemmel láthatóan nem akad fenn a jelzőn.
A nyilvánosság előtt azonban az osztrák üzletember természetesen mindig kategorikusan tagadta, hogy a finn második számú lenne a csapatban, a Netflix riporterét az erre vonatkozó kérdésére pedig félig viccesen el is küldte a búsba.
Bottas az idei szezon előtt egylébként azt ígérte, hogy teljesen más hozzáállással vág neki az évnek és igyekszik felvenni a kesztyűt Hamilton ellen. Az ötödik mercedeses szezonjára készülő pilóta azt mondta, lehet, hogy ezáltal önzőbb lesz.
Ebből, a valamilyen szinten minden F1-es pilótára jellemző önzőségből a Drive to Survive harmadik évada is felfed már valamit. Bottas a tavalyi Orosz Nagydíj időmérőjén szándékosan adott szélárnyékot Max Verstappennek, hogy a holland pilóta elcsíphesse a második helyet, így ő a rajt szempontjából kedvezőbb, harmadik pozícióból rajtolhasson. Wolff szemmel láthatóan nem volt boldog a mutatványtól, Bottas azonban értetlenül állt főnöke reakciója előtt, és csak annyit mondott, „ha néha nem lennék önző, nem kerültem volna be a Forma-1-be."