Räikkönen körül piruettezett, de Marko szerint Cunoda szenzációsan vezet

Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Bahrein teszt 2. nap, 2021
BAHRAIN, BAHRAIN - MARCH 13: Yuki Tsunoda of Japan and Scuderia AlphaTauri prepares to drive during Day Two of F1 Testing at Bahrain International Circuit on March 13, 2021 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Peter Fox/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Nagy feltűnést keltett az előszezoni teszteken az Alpha Tauri újonca, Cunoda Juki, aki még a rendre kritikus Helmut Marko elismerését is kivívta. A futamokon is sikeres lehet.

Három újonc mutatkozik be idén a Forma-1 mezőnyében, közöttük az F2 bajnoka, Mick Schumacher a legnagyobb név, de az Alpha Tauri színeiben kezdő Cunoda Jukinak van a legjobb esélye arra, hogy gyorsan eredményeket mutasson fel. A japán tehetség ebből már a tesztelésen ízelítőt adott, a 2. leggyorsabb volt, bár a szabályosnál korábban nyitotta a DRS-ét.

Cunoda lehet a szezon egyik meglepetése Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Peter Fox

Cunoda tempója mellett a lendületes vezetési stílusa is feltűnést keltett, igaz, ebbe hibák is becsúsztak, egyebek mellett a veterán Kimi Räikkönen autója körül is megpördült. Ettől függetlenül a Red Bull kíméletlenül szókimondó tanácsadója, Helmut Marko is méltatta a fiatal tehetség kezdését.

– nyilatkozta az RTL-nek. – Persze, ezt [versenyképes] autó nélkül nem tudná megtenni, de gyanítom, hogy az Alpha Tauri a középmezőny elején lesz, ami nagyon szorosnak ígérkezik. Ott van a Renault [sic], a Ferrari és az Aston Martin is.”

Marko az eddig véleményt formáló bennfentesekhez hasonlóan úgy vélte, a McLaren áll a legjobban a középmezőnyben, a wokingi csapatot előrébb várja a többieknél, de kemény csatára számít. „A pálya függvényében egyik vagy másik lesz előrébb, de ismétlem, Cunoda szenzációs volt” – nyilatkozta az egykori versenyző.

A japán versenyzők eddig nem alkottak maradandót a Forma-1-ben, Cunoda viszont elsősorban Európában nevelkedett a Honda és a Red Bull támogatásával. A tesztelés alkalmával elmondta, most segít neki, hogy az F3-ban általában csak egy szabadedzés állt rendelkezésére az időmérő előtt, hogy megismerje a pályát és az autó beállítását, megtanult gyorsan alkalmazkodni az újdonságokhoz.

„Ez különösen a Forma-2-ben volt nagyon hasznos. A Forma-2-ben és a Forma-3-ban eltöltött két év során megszerzett tapasztalat az alkalmazkodás terén már most is jól jön a Forma-1-ben, főleg a szezon elején” – nyilatkozta Cunoda, aki a távolból a japán szurkolók támogatására is számíthat.

„Azt már tudom, hogyan reagáltak arra, hogy Forma-1-es versenyző lettem, főleg, hogy az elmúlt hét év során nem volt japán pilóta a Forma-1-ben. Mindenképpen izgatottak, én is az vagyok, különösen azt várom, hogy eljussunk idén Szuzukába és a japán szurkolók előtt versenyezhessek.”