Vágólapra másolva!
Nehézkesen alakult a téli felkészülés a Renault-ból lett Alpine-csapatnak. A gyártó vezérigazgatója szerint Fernando Alonso a vártnál gyorsabban felépült a biciklis balesetéből, de a csapatot irányító Marcin Budkowski szerint így is akadtak problémák.

Alpine néven folytatja a versenyzést a Renault-csapat a Forma-1-ben, és az istálló háza táján nem ez az egyetlen változás: visszatér a mezőnybe Fernando Alonso, de február elején biciklis balesetet szenvedett, távozott Cyril Abiteboul és új emberek léptek a helyére, köztük Laurent Rossi márkaigazgató, Davide Brivio versenyigazgató és Marcin Budkowski technikai igazgató.

Alonso nem utazott el az Alpine A521-es bejáratására, Esteban Ocon ült a volán mögé Forrás: XPB / James Moy Photography Ltd.

Az új gárdának még lélegzetvételnyi ideje is alig volt, amikor befutott a hír Alonso balesetéről, de Rossi szerint a kétszeres F1-es világbajnok jól van, szerencsésen megúszta a történteket annak ellenére is, hogy egy biciklis baleset ritkán jár súlyos következmények nélkül. „Végül is,

– mondta a márkaigazgató. – Fernando teljesen fitt, még minket is meglepett, hogy milyen gyorsan felépült. A baleset után rögtön megerősítette nekünk, hogy ott lesz Bahreinben, és ezt az orvosai is alátámasztották. Úgy tűnik, igaza volt, mert abszolút fitt, és várjuk már, hogy az autóban láthassuk őt” – tette hozzá.

A személyi fronton történt változások is jelentős zavarforrások, ráadásul a csapatnak a brexit, valamint a koronavírus miatti korlátozásokkal is meg kellett birkóznia. Az Alpine technikai igazgatója, Marcin Budkowski már az A521-es bemutatóján is elmondta, hogy

a körülmények miatt változtatniuk kellett a munkamódszereiken, és a koronavírus a szakemberek mozgását is korlátozta.

„Az ismert logisztikai problémák léptek fel, amikkel mindenki találkozik a határokon, különböző motor- és egyéb alkatrészek késnek Viry és Enstone között – mondta a lengyel szakember. – A legnagyobb kihívás az volt, hogy felkészüljünk a beindításra és a bejáratásra, mert több mérnökünket és technikusunkat karanténba kellett helyezni, mielőtt elvégezhettük a bejáratást.”

Fekete-sárga helyett kék színekben kell keresni az Alpine-t Forrás: Alpine F1 Team

Az Alpine mellett más csapatokat is hátráltatott az Angliában kötelező karantén, a Haas versenyzője, Mick Schumacher is kénytelen volt albérletben rostokolni, mielőtt elhagyhatta az épületet, hogy a gyárba utazzon és elvégezze az üléspróbát. Mivel a Ferrari mérnökei ilyen körülmények között nem utaztak el a szigetországba, a VF-21-est csak Bahreinben indítják be először.