Erre biztonsági kérdésekben lehetőségük van, és a kiszivárgott részletek alapján már az idei autókon is módosítani kell, illetve várhatók változtatások a 2022-es, újgenerációs autók esetében is. Grosjean a 2020-as Bahreini Nagydíj rajtja után 200 km/h fölötti tempóval, 53 g-s erővel a szalagkorlátnak csapódott, átszakította azt, majd a Haas lángra kapott.
A pilóta önállóan kiszállt ugyan az autóból, de az lángra kapott, a fejtámlája elmozdult a helyéről, a bal lába pedig beszorult a pilótafülkében,
ezért nehezére esett a menekülés és a kikászálódás közben a kezein súlyos égési sérüléseket is szenvedett. Ross Brawn, az F1 sportért felelős ügyvezetője rögtön aggasztónak nevezte, hogy az összetört autó kigyulladt.
A veterán mérnök megjegyzése nem maradt következmények nélkül, a szakportál értesülése szerint a tűzeset, a fejtámla elmozdulása és Grosjean lábának beszorulása került a vizsgálat középpontjába, e három területen kerestek megoldásokat a szakértők. Mindhárom tényező közvetlenül az autót érinti, arról egyelőre nincs szó, hogy a pályák biztonsági infrastruktúráján kell-e alakítani.
A csapatok 2019 óta önbevallás révén igazolják, hogy az üzemanyag-ellátó rendszerük megfelel az előírásoknak,