Vágólapra másolva!
Az eddigi legkevesebb újdonság látható a Red Bull kedden bemutatott idei F1-es autóján, az RB16B-n, de a csapat így is fontos előrelépést tett, ami az idei versenyképességet is befolyásolhatja.

A várakozásoknak megfelelően nincsenek jelentős változások a Red Bull RB16B-n az elődmodellhez képest, de Christian Horner csapatfőnök elárulta, hogy a háttérben komoly munka zajlott, elsősorban a szélcsatornában, ahol próbáltak rájönni, hogy a tavalyi autó miért nem hozta az elvárt eredményeket.

Az összehasonlíthatóság elősegítéséért módosítottunk az RB16B sajtófotóján

A 2020-as szezonnak a Red Bull úgy vágott neki, hogy a Mercedes kihívójaként tekintettek magukra, de már az idénynyitó Osztrák Nagydíjon kiderült, hogy a tempó és a megbízhatóság terén is le vannak maradva. Horner az Autosportnak adott exkluzív interjúban elmondta, ennek egyik oka az volt, hogy a pályán mért eredmények és a szélcsatornában szerzett adatok nem korreláltak.

Horner elismerte, csak akkor derül majd ki, hogy a problémát megoldották-e, amikor az autót már pályán tesztelik,

de „sok tapasztalatot szereztünk tavaly és szerintem ezek egy része a szélcsatornánk bonyolultságára vezethető vissza, ami bizonyos szempontból korlátozó. Úgyhogy, szerintem majd akkor derül ki, hogy mennyit léptünk előre, amikor Bahreinben elkezdünk versenyezni.”

Max Verstappen tavaly felhívta a figyelmet, hogy a Red Bull részéről mindig hasznos fejlesztésekre van szükség a Mercedes elleni küzdelemben, de Horner szerint elég hatékonyan dolgoznak, és amikor kipróbálnak valamilyen újdonságot az autón, az általában rajta is marad. „Már nem lehet tesztelni, minden alkatrészt a nagydíjhétvégén vagy virtuális környezetben kell kipróbálni.”

„Szerintem az előző év elején lejtőre kerültünk, de sikerült visszatérnünk a 2020-as szezon során, és persze, próbálunk majd tanulni ebből, miközben készülünk a 2021-es szezonra.”

A Mercedes számol a Red Bull-lal

A Red Bull legutóbb 2013-ban tudott világbajnoki címet nyerni, a turbós hibrid erőforrások korszakában a Mercedes eddig mindent vitt, ráadásul tavaly a Red Bull mindössze két futamgyőzelmet ért el. Az egyiket a szezonzárón, ahol a Mercedesek tempóját visszafogták, de Toto Wolff így is számol az ellenféllel.

„Erős a pilótapárosuk – nyilatkozta az osztrák üzletember a Speedweeknek. – A Red Bull Racingé volt a leggyorsabb autó az év végén, úgyhogy nekik az esélyesek között kell lenniük 2021-ben, különösen a konstruktőri világbajnokságban, ilyen kaliberű versenyzőkkel. Kettős kihívóként tekintek rájuk, az egyéni- és a csapatversenyben is.”