Vágólapra másolva!
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója úgy véli, a kiadások további csökkentésének érdekében a pilóták fizetésének is bele kellene tartoznia a költségvetési korlátba. Az F1 Commission csütörtöki ülésén ez is téma volt.

Lewis Hamilton a héten szerződést hosszabbított a Mercedesszel, és sajtóhírek szerint a brit pilóta alapfizetése 30 millió dollár lesz, amit különböző bónuszok és reklámbevételek növelhetnek. Mindezt a Mercedes egyelőre megteheti, ugyanis a versenyzők bére nem tartozik bele az idén bemutatkozó költségvetési korlátba.

Hamilton fizetése sokak szerint nem fér bele az F1 politikájába Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Peter Fox

Ám sokaknál kiveri a biztosítékot, hogy abban az időszakban, amikor az egész Forma-1 a gazdasági fenntarthatóságot célozta meg, egy pilótára ennyit költhetnek. Közéjük tartozik Helmut Marko is, aki szerint a sportág nem engedheti meg magának a hétszeres világbajnok fizetését.

– nyilatkozta a Red Bull tanácsadója RTL-nek. Az energiaitalosok más fronton már kiharcolták a kiadások csökkentését, hiszen az F1 Commission csütörtöki ülésén egyhangúlag megszavazták, hogy 2022-től betiltják a motorok fejlesztését.

Ugyanezen az eseményen a versenyzők bére is felmerült témaként. Sajtóhírek szerint a következő években a legjobban kereső egyéb csapattagok fizetésével egyetemben belekerül a jelenleg 145 millió dolláros, de 2023-ra 135 millió dollárra csökkenő költségvetési maximumba,

emellett abban is megegyezhetnek, hogy legfeljebb 30 millió dollárt lehet szétosztani a két pilóta között.

„2021-ben, a Forma-1 történetében először bemutatkozik a költségvetési maximum – olvasható az FIA közleményében. – Ennek kapcsán számos téma felvetődött az ülés során, amelyek az ellenőrzéssel és a kitűzött célok elérésével kapcsolatosak. Ennek részeként új munkacsoportot hoztunk létre – aminek a versenyzők is tagjai lesznek –, hogy megtárgyaljuk a pilóták és a felső vezetők szerződését.”

Brown csak a pilóták esetében ért egyet a törekvésekkel Forrás: Motorsport Images/Steven Tee

Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója első ránézésre meglepő állásponton van. Az amerikai üzletember ugyanis kijelentette, szerinte minden csapatfőnök támogatná, hogy a versenyzők bére része legyen a költségvetési korlátnak, ugyanakkor a legmagasabb fizetéssel rendelkező egyéb alkalmazottakról ez már nem mondható el. Utóbbit azzal indokolta, hogy a felső vezetés tagjai, valamint a tervezők között is akad olyan, akik a Forma-1 mellett más projekten is dolgoznak a cégen belül.