A Ferraritól kiszervezett főmérnök már a 2022-es Haason dolgozik

Forma-1, Abu-dzabi teszt, Mick Schumacher, Haas
ABU DHABI, UNITED ARAB EMIRATES - DECEMBER 15: Mick Schumacher of Germany driving the Haas F1 Team VF-20 Ferrari during the F1 Young Drivers Test at Yas Marina Circuit on December 15, 2020 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Rudy Carezzevoli - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Nem számít nagy előrelépésre a Haas az idei versenyképesség terén, ezért a Ferraritól kölcsönvett Simone Resta hamarosan kizárólag a 2022-es autón fog dolgozni.

Átmeneti évre készül a Haas F1-es csapata, miután a tavalyi autójuk csak a Williamsnél bizonyult jobbnak és az idei szabályok miatt nem lehet nagy változtatásokat végezni az autókon. Pedig a Haas jelentősen erősítette a személyi állományát a 2021-es szezon előtt, a Ferrari külön részleget hozott létre az amerikai istálló számára Maranellóban, 40 munkatársat átirányítva.

Nem sokat fejlesztenek a tavalyi Haason Forrás: Formula 1 via Getty Images/RUDY CAREZZEVOLI/Rudy Carezzevoli

Közöttük van Simone Resta, aki a Saubernél tett kitérő után a Scuderia karosszériafejlesztéséért volt felelős, jelenleg pedig kölcsönben a Haason dolgozik technikai igazgatóként. Günther Steiner csapatfőnök szerint az olasz szakember egyértelműen a jövőre esedékes új korszak előkészítésén dolgozik.

– nyilatkozta Steiner az F1 hivatalos weboldalának. – Belefolyt az idei autóval kapcsolatos feladatokba is, van néhány változás a szabályok miatt, de már az idejének 80 százalékát a 2022-es autóra fordítja és február végén már 99 százalékban a ’22-es autón fog dolgozni.”

Steiner nem tagadta, nehéz évre számít, főleg azért, mert Mick Schumacher és Nyikita Mazepin révén két újonccal dolgoznak együtt, de átmenetként tekint 2021-re az új szabályok korszaka előtt, és úgy vélte, az idei autóban rejlenek még tartalékok, amiket előcsalhatnak.

Resta maradt Maranellóban, de már a Haasszal foglalkozik Forrás: Foto Studio Colombo/Ferrari

„Az ember mindig dolgozhat azon, hogy a lehető legtöbbet hozza ki, de valószerűen kell látnunk a helyzetet és nem álmodozhatunk arról, hogy hirtelen minden jó lesz. Tavaly küszködtünk és az autó lényegében ugyanaz, úgyhogy mitől lennénk sokkal jobbak? Nem hiszem, hogy a többiek hibázni fognak, mert jó alapokra építkezhettek.”

A csapatfőnök úgy érzi, ismét építkező fázisban járnak, az idei évet a 2015-ös szezonhoz hasonlította, amikor az istálló elindításán dolgoztak. „Tudjuk, hogy bár nem a mi teljesítményünk lesz a legjobb, de a háttérben sok munka zajlik – mondta. – Mintha megint 2015-ben járnánk, mert tavaly akkorát léptünk vissza, hogy ismét kettőt kell lépnünk előre, és most pont ezen dolgozunk.”