Vágólapra másolva!
Sajtóértesülések szerint egy kínai vállalat meg akarja szerezni az Aston Martint. Lawrence Stroll, a cég ügyvezető elnöke, illetve az F1-es istálló tulajdonosa cáfolta az információt.

Az F1-es szurkolók közül sokan kifejezetten várják az Aston Martin szereplését, hiszen az istálló számos változáson ment keresztül az elmúlt időszakban. A tavaly még Racing Point néven induló silverstone-i alakulat idén már a brit márka gyári támogatását élvezheti, ráadásul az egyik autót a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel fogja vezetni.

Kínai vállalat vásárolhatja fel az Aston Martint Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Robert Hradil

Azonban egy nemrég napvilágot látott információ alapján elképzelhető, hogy újabb változások várhatóak a cég, és így a csapat életében. Joe Saward F1-es szakíró a pénzügyi piacokat vizsgáló kínai Eastern Money-ra hivatkozva azt állítja, hogy

a kínai BYD (Build Your Dreams) Auto Company egy 4,1 milliárd fontos, azaz 1,65 billió forintos üzlet keretében felvásárolná a brit autógyártót.

Mindez azt jelentené, hogy Lawrence Stroll, a márka jelenlegi ügyvezető elnöke, valamint a legnagyobb részesedéssel rendelkező tulajdonosa minden bizonnyal távozna pozíciójából, ami az F1-es csapat életére is hatással lehet, hiszen az istállót az ő konzorciuma birtokolja. A kanadai üzletember azonban cáfolta az értesüléseket.

„Lawrence Stroll totális baromságnak és teljesen valótlannak nevezte a híresztelést – nyilatkozta a csapat szóvivője a RacingNews365.com-nak. – Továbbá kitart azon állítása mellett, hogy ennél nem is lehetne izgatottabb, és őszintén hisz az istálló hosszú távú sikerében.”

Az értesüléseket azonban nem a luxusmárka, hanem a silverstone-i alakulat nevében cáfolták meg, miközben a pletykák előbbit érintik közvetlenül.

Emellett azt sem szabad elfelejteni, hogy a BYD a Daimlerrel közösen működteti a Denza nevű, elektromos autókat gyártó vállalatot. A stuttgarti cég pedig 11,8 százalékos részesedéssel rendelkezik az Aston Martinban, sőt, jelen állás szerint 2023-ra ez már 20 százalék lesz.

Lawrence Stroll kategorikusan cáfolta az értesüléseket Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

Ami magát az F1-es szerepvállalást illeti, a brit kormány bejelentése biztosan nem kedvez a sorozatban történő részvételnek, ugyanis ennek értelmében 2030-ra betiltják a benzinnel, valamint dízellel működő kocsik eladását. Bizonyos hibrid autók forgalmazását ugyan még 2035-ig engedélyezik, utána viszont már azt sem. Ha pedig az Aston Martin elektromos autók gyártására kényszerül, az F1-es szereplésnek csak akkor lesz értelme, ha ott is elmozdulnak ebbe az irányba. A következő generációs, 2026-ra tervezett motorok azonban még biztosan hibridek lesznek.