A Williams volt csapatfőnöke úgy érzi, sikerre tudta volna vezetni a vergődő istállót

Forma-1, Claire Williams, Sir Frank Williams, Williams Racing, Brit Nagydíj 2019
NORTHAMPTON, ENGLAND - JULY 12: Sir Frank Williams and Williams Deputy Team Principal Claire Williams talk in the Williams garage during practice for the F1 Grand Prix of Great Britain at Silverstone on July 12, 2019 in Northampton, England. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Claire Williams szerint nem volt más választása a családnak, mint eladni a Williams F1-es istállóját, de ha jobb anyagi helyzetben lettek volna, szerinte ő is sikeres tudott volna lenni az együttessel.

Hét évet töltött nőként egy Forma-1-es istálló élén, amely ez idő alatt megjárta a mennyet és a poklot is, végül pedig új tulajdonoshoz került a túlélésének biztosítása érdekében. Claire Williams ráadásul a családja tulajdonában levő csapatot vette át apjától, Sir Frank Williamstől, így még nagyobb teher nehezedett rá. A csapatfőnöki széket tavaly szezon közben, a gárda eladása után átadó vezető úgy érzi, ha több pénzt és időt kapott volna, sikerre vezethette volna az alakulatot.

Claire Williams apjától vette át a stafétát Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

Az egykor szebb napokat megélt istálló 2018-ra került hatalmas gödörbe. Abban az évben és a következőben is utolsó lett a konstruktőri pontversenyben, ami jelentősen csökkentette a bevételeit. A The Spectatornak nyilatkozó Claire Williams azonban úgy érezte, 2020-ra egyenesbe jöttek, ám ekkor elveszítették a Rokitot, addigi főszponzorukat, majd jött a koronavírus-járvány.

Ez a két dolog együtt elmondása szerint az „utolsó két szög volt a csapat koporsójába", így nem maradt más választásuk, mint eladni azt.

„2020-ban tulajdonképpen családként elfogyott a lábunk alól a talaj. El kellett engednünk ezt az egészet és átengednünk olyan embereknek, akik képesek invesztálni, mert már megvan a pénzük és nem kell szponzorokat keresniük vagy bármi ilyesmi, és meg tudják adni maguknak az időt arra, hogy visszakapaszkodjanak a Forma-1 létráján" – nyilatkozta arról, hogy végül miért adták el az istállót a Dorilton Capitalnak.

A tavalyi évre javult a helyzet, de az istálló zsinórban harmadszor is utolsó lett a végelszámolásnál Forrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Joe Portlock

A csapat élén töltött időszakára reflektálva elmondta, bár sokan varrják a nyakába a Williams mélyrepülését, rengetegen elfelejtik a kezdeti (nagyrészt a Mercedes hibrid motorjának köszönhető) sikereket. „Az elmúlt három évem elképesztően nehéz volt. De voltak enyhítő körülmények azzal kapcsolatban, hogy miért jutottunk ide a vezetésem alatt. Az emberek elfelejtik, hogy amikor [2013-ban] átvettem a csapatot, egy olyan együttest örököltem, amely az azelőtti három évben kétszer végzett a kilencedik és egyszer a nyolcadik helyen a pontversenyben.

Ez nem rossz egy olyan csapattól, amely mindig az esélytelenebb volt, annyival kevesebb ember, kevesebb erőforrás és sokkal kevesebb pénz állt a rendelkezésére, mint a riválisainak."

A tavalyi Olasz Nagydíj volt az utolsó versenye a Williams csapatfőnökekén, el is búcsúztatta a személyzet Forrás: Williams Racing

Amikor azonban elkezdtek elmaradni a viszonylagos sikerek, és főleg azután, hogy a csapat a mezőny végére csúszott vissza, Claire Williams úgy érzi, elkezdtek ellene fordulni azok is, akik addig támogatták. „Hozzáteszem, jogosan, hiszen én voltam a vezető, a főnök, enyém a felelősség. De az ember úgy hoz döntéseket, hogy azt gondolja, ezek a helyes döntések, olykor ezek a döntések azonban nem jól sülnek el. Velem is ez történt.

Én azonban nem tudtam ezekre figyelni, mert az óriási mennyiségű negatív energiát jelentett volna, nekem pedig a csapatra és arra kellett koncentrálnom, hogy mindenkinek bizonyítsam, meg tudom csinálni."

De nem adatott meg az a luxus, hogy legyen egy nagy főszponzorunk vagy autógyártó mögöttünk, amelyik évről évre 100 milliót invesztál a csapatba."