Több mint 30 évvel azután, hogy Jean Alesi teljesítette első métereit egy Forma-1-es Ferrari volánja mögött a csapat fioranói tesztpályáján, fia, Giuliano is megtette ugyanezt, miközben először kóstolt bele abba, hogy mit jelent egy F1-es kocsi vezetése. Ma megkezdődött ugyanis a vörösök többnapos tesztsorozata, amelynek során hét pilóta is vezetheti a 2018-as szezonban használt SF71H-t.
Az ötnapos tesztelés első napján három Ferrari-akadémista, a már említett Giuliano Alesi, az idén az F2-ben a DAMS színeiben versenyző Marcus Armstrong, valamint Mick Schumacher tavalyi csapattársa, a legfőbb utánpótlás-bajnokságban továbbra is a Premánál vezető Robert Shwartzman ült autóba.
A napot Alesi kezdte, és bizonyára sokakban kellemes emlékeket ébresztett a csapatban, amikor bekászálódott vörös overalljában és édesapjáéra hasonlító sisakfestésében az autóba. Jean Alesi 1990. október 28-án tesztelt először F1-es Ferrarit, az F1-90-t Fioranóban. A tifosi körében a mai napig töretlen népszerűségnek örvendő, olasz szülők gyermekeként már Franciaországban születő idősebbik Alesi öt szezonon át volt a Ferrari pilótája, de mindössze egy győzelem jött neki össze az 1995-ös Kanadai Nagydíjon, ami egyben F1-es pályafutása egyetlen sikere is.
Fia, Giuliano egyelőre attól is nagyon messze van, hogy Forma-1-es pilóta legyen, tavaly pedig már arról szóltak a hírek, hogy a Ferrari akadémiájáról is kitették. A két igencsak felejthető F2-es szezonon túllevő pilóta azonban mégis maradhatott és most ő is lehetőséget kapott egy tesztre, amelyen a Motorsport olasz kiadásának információi szerint nagyjából egy tucat kört tett meg a 2018-as Ferrarival. A napot a Pirelli vizes pályára alkalmas demogumijain kezdte, majd ahogy száradt az aszfalt, felkerültek az autójára a sárga oldalfalú slickek is.
A kis Alesit édesapja, Jean is a helyszínről figyelte, és vélhetően az is jó érzéssel töltötte el, hogy akárcsak ő első ferraris szezonjában, fia is a 28-as rajtszámmal körözött.
Alesit a tavalyi F2-es szezont a 13. helyen záró Marcus Armstrong követte, és társához hasonlóan szintén csak nagyjából egy tucat kört teljesített, viszont elmondhatta magáról, hogy a Ferrarinál 1967 és 1969 között versenyző Chris Amon után ő lett az első új-zélandi pilóta, aki a vörösök F1-es autóját vezethette.
Míg Alesi és Armstrong csak szárnyait próbálgatta, a harmadikként autóba ülő Robert Shwartzman már tavaly szeptemberi tapasztalatokkal felvértezve huppanhatott be az SF71H-ba. Hármójuk közül a legtöbbet ő vezette, 50 kört tett meg, a Motorsport szerint pedig
a legjobb ideje 57,7 volt, ami 5 tizedmásodperccel jobb, mint amit szeptemberben, élete első F1-es tesztjén futott.
Kedden a koronavírus-fertőzésből felépült Charles Leclerc veszi át a 2018-as Ferrari volánját, hogy visszarázódjon a ritmusba, majd szerdán jön a csapatban bemutatkozó Carlos Sainz, később pedig Mick Schumacher és Callum Ilott is lehetőséget kap.