Az F1-nek egyesülnie kell a Formula E-vel, véli az elektromos sorozat vezére

Formula E, Berlin 2020, rajt
BERLIN, GERMANY - AUGUST 06: In this handout provided by FIA Formula E, Antonio Félix da Costa (PRT), DS Techeetah, DS E-Tense FE20 leads the field away at the start during the ABB FIA Formula E Championship Round Seven - Berlin E-Prix on August 6, 2020 in Berlin, Germany. (Photo by FIA Formula E, Alastair Staley/FIA ABB Formula E via Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Formula E vezérigazgatója kijelentette, a Forma-1-nek előbb-utóbb elektromossá kell válnia. Ezt pedig csak úgy tudja megtenni belátható időn belül, ha összeolvad az általa irányított szériával.

A Formula E-nek évről évre egyre nagyobb a jelentősége az autósportban. Az elmúlt években több, nagy múlttal rendelkező autógyártó csatlakozott a sorozathoz, mint például az F1-ben sikert sikerre halmozó Mercedes, és a hírek szerint a McLaren és az Alpine is erre készül.

Tényleg egyesülhet az F1 a Formula E-vel? Forrás: FIA Formula E via Getty Images Europe/2020 Handout/Handout

Ian James, a Mercedes Formula E-ben szereplő istállójának csapatfőnöke nemrég elmondta, nemsokára kétirányú lesz az átjárás az elektromos széria és a Forma-1 között mind pilóta-, mind mérnöki fronton. Előbbi vezérigazgatója, Alejandro Agag azonban úgy véli, hogy a folyamat itt még korántsem ér véget.

– nyilatkozta a Car Advice-nak. – Presztízsét és közönségét tekintve a Formula E nagyon más a Forma-1-hez képest, de ezzel együtt is úgy gondolom, hogy a kettő összeolvadása jelenti a jövőt. Nem tudom, hogy ez mikor fog megtörténni, és hogy a részvényesek akarják-e egyáltalán.”

A spanyol üzletembernek azért van ennyire határozott álláspontja, mert meglátása szerint az autósport csúcskategóriájának tartott F1-nek előbb-utóbb az elektromosság útjára kell lépnie. Ezt viszont belátható időn belül csak a Formula E-n keresztül teheti meg.

„A Forma-1-nek elektromossá kell átalakulnia, és ha nem kezd valamit a Formula E-vel, ezt csak tizenkilenc éven belül tudja megtenni, mivel akkor jár le a licencünk, ami túl késő.

A Forma-1 azonban jelenleg nem ezen az úton jár, hiszen a tervek szerint a belsőégésű motor még a következő generációs erőforrásokban is szerepet fog kapni. Az elektromosság helyett inkább arra törekednek, hogy minél nagyobb arányban használjanak bio-, illetve e-üzemanyagot. Agag viszont úgy véli, ez csupán pótcselekvés.

Agag úgy véli, a belsőégésű motorok ideje hamarosan lejár Forrás: Getty Images/John Lamparski 2019/John Lamparski 2019

„Rengeteg szó esik az e-üzemanyagról, de ez csak mesterséges találmány azok számára, akik nem látnak tovább a belsőégésű motornál. Semmi értelme nincs, kivéve, ha az ember nem akar változást. Én is szeretem a belsőégésű motorokat, de hamarosan véget ér a történetük.”