Vágólapra másolva!
Noha élvezte a Forma-1-es autók vezetését, első sportautós tesztje után Kevin Magnussen rájött, mennyire hiányzott neki az, amit a mai F1-es kocsik nem tudnak megadni.

A Forma-1-ből a tavalyi szezon végén távozó Kevin Magnussennek valósággal felnyitotta a szemét az első sportautós tesztje, amelyet Sebringben, a Cadillac Chip Ganassi Racing színeiben végzett a Daytonai 24 órás versenyre készülve. A királykategóriában összesen öt szezont töltő dán pilóta úgy érzi, arról kellene szólnia az autóversenyzésnek, amit az 5,5 literes V8-as szívómotorral szerelt Cadillac DPi-V.R volánja mögött tapasztalt.

Magnussen Abu-Dzabiban volt utoljára Forma-1-es pilóta Forrás: Andy Hone / LAT Images/Motorsport Images

A Haas-istállónál elsősorban anyagi tőkéjének hiánya miatt létszám felettivé váló 28 esztendős versenyző az idén teljes szezont fut az amerikai IMSA sportautó-bajnokságban, amelynek első állomása a híres Daytonai 24 órás lesz. Magnussen kislánya január 11-i, a tervezettnél hét héttel korábbi megszületése után igencsak nyúzottan érkezett meg Sebringbe, hogy először próbálja ki, milyen egy vérbeli sportautót vezetni.

„Simán ment, nagyon jó első nap volt az autóban. A csapat nagyszerűen segített, hogy mindenhez hozzászokjak. Itt minden új nekem. Az egész autó mellett a nyelvezet is, amivel a kocsiról beszélnek és a rendszerek is. Beállítási szempontból nagyon máshogy kommunikálnak. De rögtön otthon éreztem magam. Fantasztikus volt újra egy igazi versenyautót vezetni" – nyilatkozta a RACER-nek.

Magnussen a sportautózás világába az idei szezontól visszatérő Chip Ganassi Racing által épített Cadillacet fogja vezetni

Magnussen utolsó mondata egy kis odaszúrás is a Forma-1-nek, amely sokak szerint a V6-os hibridek 2014-es bevezetésével sokat veszített a vonzerejéből a korábbi, üvöltő V8-as és V10-es motorokhoz képest. Noha technikai szempontból továbbra is az F1 az autósport csúcsa, Magnussen úgy érzi, a Cadillacben újra rátalált arra, amiről a versenyzésnek szólnia kellene.

A hang és ahogyan a motor reagál, valamint a pálya... Nem hiszem, hogy lehetne ennél régivágásúbb helyszínt találni. Egy álmom vált valóra" – áradozott a kocsi mellett az USA egyik legrégebbi versenypályájának számító sebringi aszfaltcsíkról.

„Minden alkalommal libabőrös lettem, amikor ráléptem a gázra. Erről szól az autóversenyzés. Ez hozza ki az emberekből a szenvedélyt, az olyan dolgok, mint az ilyen hang, a szagok és az autó kinézete. Az amerikaiaknak ez a sport szerves része. Ez hiányzott, és nem is vettem észre, hogy mennyire, amíg ki nem szálltam az autóból. Nagyon egyszerű módon adja le a nyomatékot. Az ember hozzáér a gázpedálhoz, és azonnal ott van, nincs késleltetés. Az autó azt csinálja, amit te akarsz. Minden alkalommal túl akarod forgatni a motort fékezés közben, mert annyira nagyszerű a hangja."

Magnussen és a V8-as Cadillac DPi valóban kinézetben és hanghatásban is vérbeli versenyautó

A dan pilóta a veterán Renger van der Zande és a hatszoros IndyCar-bajok Scott Dixon oldalán fog vezetni Daytonában, miként a mostani teszten is velük osztozott az autón. Úgy véli, rajta múlik, hogy sikeresek lesznek-e, hiszen neki kell belerázódnia a sportautózásba. „Scottnak rengeteg tapasztalata van, valódi versenyző, ezt évről évre bizonyítja. Igazi kiváltság egy autón osztozni vele.

A csapat ezen a hétvégén már Daytonában tesztel, január 30-án és 31-én pedig jön az 59. Daytonai 24 órás, amit Magnussen már nagyon vár. A dán versenyző a jelek szerint pedig nem bánta meg, hogy az F1 után a sportautózás mellett döntött. „Nem lehetnék boldogabb. Már attól is libabőrös leszek, ha rá gondolok, hogy mi vár ránk és mivel állunk szemben. Alig várom."