Két európai futammal bővülhet a decemberbe nyúló F1-es szezon

Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari, Daniel Ricciardo, Renault
Ferrari's Monegasque driver Charles Leclerc (L) competes with Renault's Australian driver Daniel Ricciardo during the Formula One Emilia Romagna Grand Prix at the Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari race track in Imola, Italy, on November 1, 2020. (Photo by Davide Gennari / POOL / AFP)
Vágólapra másolva!
Az idénynyitónak szánt Ausztrál Nagydíj után a Kínai Nagydíj pótlása is napirenden van a Forma-1 jogtulajdonosánál. Két európai helyszín ugorhat be a naptárba, ami ismét december közepéig tarthat.

Hiába hirdetett ki a normálishoz hasonlító, 23 futamos versenynaptárat a Forma-1 menedzsmentje, a koronavírus továbbra is meglévő fenyegetése, valamint a különböző országok óvintézkedései miatt ismét át kell írni a menetrendet. Hivatalos bejelentés egyelőre nem érkezett, de sajtóhírek szerint csak idő kérdése az Ausztrál Nagydíj és ehhez kapcsolódóan az előszezoni tesztelés elhalasztása.

Imola ismét helyet kaphat a versenynaptárban Forrás: AFP/Davide Gennari

A szezon a jelenlegi tervek szerint 2020. március 28-án rajtolna Bahreinben, a Racefans úgy tudja, az F1 jogtulajdonosa ezúttal nem tervezi, hogy a sivatagi pályán két nagydíjat is rendeznek. A mezőnynek utána Sanghajba kellene utaznia, de a Kínában érvényes beutazási korlátozások miatt ezt a futamot is minimum halasztani kell,

az áprilisban esedékes Vietnami Nagydíj már az eredeti versenynaptárban sem szerepelt.

Korábban felmerült, hogy a tavaly Emilia-Romagna Nagydíj néven beugró Imola kerülhet Vietnam helyére 2020. április 18-ra és a Racefans értesülése szerint a Portugál Nagydíjjal folytatódhat a program 2020. május 2-án. A portál több forrásra hivatkozva arról számolt be, hogy továbbra is zajlanak az egyeztetések a promóterekkel,

Az Ausztrál Nagydíj esetleges áthelyezése tovább nehezítheti a csapatok életét a szezon vége felé. A melbourne-i futam új dátuma 2021. november 21. lehetne, ehhez a Brazil Nagydíjat egy héttel előbbre kellene hozni, így újabb „tripla forduló” alakulna ki, mivel az USA Nagydíj, a Mexikói Nagydíj és a Brazil Nagydíj egymás utáni hétvégékre esne.

A Portugál Nagydíj is kedvelt helyszín volt 2020-ban Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Peter Fox

A logisztikai szükségszerűségek miatt Melbourne előtt és után is kéthetes szünetet kell tartani, ezért az első Szaúd-arábiai Nagydíj átcsúszna 2021. december 5-re, a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj pedig 2021. december 12-re, így szinte ugyanakkor érne véget a szezon, mint a 2020. december 13-án lezárt tavalyi menetrend. Azt egyelőre nem tudni, hogy a Kínai Nagydíjat bepótolja-e a mezőny.

A Racefans úgy tudja, az F1 új elnök-vezérigazgatója hétfőn már egyeztetett a helyzetről a csapatfőnökökkel, ez volt az első alkalom, hogy felszólalt új munkakörében. A csapatfőnökök között nincs egyetértés abban, hogy a tesztelést elhalasszák-e és áthelyezzék-e Bahreinbe vagy maradjanak a korábbi időpont és a barcelonai helyszín között.

Őszre rendeződhet a helyzet

Az Európától távoli versenyek átrendezése ugyan befolyásolja az őszi menetrendet is, de elsősorban tavaszi változásokat okoz, a 2021. szeptember 5-én esedékes Holland Nagydíj promótere, Jan Lammers úgy véli, Zandvoortban akár már a közönség jelenlétében is meg lehet majd tartani a sportágba visszatérő futamot.

„Valószínű, hogy addigra már kevésbé szigorú korlátozások lesznek életben és szurkolókkal együtt rendezhetjük majd a versenyt" – nyilatkozta a De Telegraaf hasábjain.