Ennek köszönhetően a csapatoknak kiosztható pénzdíj is megfeleződött, és ez valamilyen szinten mindenkit érint. A Racing Point például egy éve 59 millió dollárt kapott, idén az Auto Motor und Sport szerint viszont mindössze 30-at. A Mercedes arányaiban sokkal kevésbé járt rosszul, hiszen a 177 millió dollár 126-ra csökkent.
A különbség elsősorban a rögzített történelmi bónusznak köszönhető, ami a brackley-iek esetében 76 millió dollár.
A helyzet azonban remélhetőleg előbb-utóbb normalizálódik, és ha ez így lesz, a kiscsapatok mostantól kezdve sokkal nagyobb arányban részesülnek a pénzjutalomból, mint eddig. A tavaly aláírt Concorde-egyezményben ugyanis rögzítettek néhány változást, ami igazságosabbá teszi az elosztást.
Az utolsó, még Bernie Ecclestone által aláírt szerződés három részre osztotta a pénzdíjakat. A részvételért mindenki ugyanakkora összeget kapott, ezen kívül az előző évben elért konstruktőri helyezés alapján is szétosztottak egy adott összeget. Emellett a Ferrari, a Mercedes, a Red Bull, a McLaren és a Williams történelmi bónuszt is kapott, a maranellóiak pedig további juttatásban részesültek.
Ennek következtében a 2019-es szezonban a Ferrari nem kevesebb mint 205 millió dollárral gazdagodott, a Williams ellenben csupán 59 milliót kapott kézhez. Az új rendszer viszont igyekszik változtatni ezen az aránytalanságon.
A részvételért járó díjat eltörlik, vagy ha úgy tetszik, hozzáadják a konstruktőri helyezésért járó pénzhez. Utóbbi pedig ezt leszámítva is növekszik a bónuszok kárára, amelyek viszont jelentős mértékben csökkennek.
A történelmi bónuszban mostantól azok részesülhetnek, akik az előző tíz szezonban legalább egyszer a konstruktőri dobogón végeztek . A bónusz pedig a teljes díjazás 650 millió dollár feletti részének 20 százalékát teszi ki. Ami a Ferrarit illeti, a maranellóiak 1 milliárd dollárig 5 százalékot tehetnek zsebre, az 1 és 1,05 milliárd közötti részből 6 százalék jut nekik, a következő 50 milliós sávban 8, 1,1 milliárd felett pedig 10.