A Mercedes támogatná a motorfejlesztés leállítását

Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, szombat, parc fermé, McLaren, Ferrari, Mercedes, Racing Point, Red Bull
NORTHAMPTON, ENGLAND - AUGUST 08: A general view of the cars parked in parc ferme after qualifying for the F1 70th Anniversary Grand Prix at Silverstone on August 08, 2020 in Northampton, England. (Photo by Dan Istitene - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Toto Wolff kijelentette, a Forma-1-nek mindent meg kell tennie, hogy az új motorszabályok ne 2026-ban, hanem egy évvel korábban mutatkozzanak be. A Mercedes csapatfőnöke hozzátette, a jelenlegi erőforrások befagyasztását is egy idénnyel előrehozná.

Az eredeti tervek szerint a következő öt szezonban az F1 csapatai még a jelenlegi hibrid erőforrást fogják használni, az új motorformula pedig csak 2026-ban érkezik. Konkrét tervek egyelőre nincsenek az új szabályokat illetően, de az biztos, hogy a sportág újabb lépést fog tenni a környezettudatosság irányába.

Lehet, hogy az új motorszabályok az eredetileg tervezett időpontnál egy évvel korábban érkeznek Forrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Dan Istitene

Azonban a Honda idény végi kiszállása mindenki számára intő jel lehet, ezért a döntéshozók már megkezdték a tárgyalásokat azzal kapcsolatban, hogy egy évvel előrehozzák az új formula bevezetését. Toto Wolff elárulta, a koncepciót még egyáltalán nem dolgozták ki, de úgy véli, 2022 közepére minden világossá válhat.

Utóbbi azért fontos, mert Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke korábban elmondta, erre az időpontra minden feltételnek világossá kell válnia ahhoz, hogy a korábbi időpont megoldhatóvá váljon.

„Úgy gondolom, megvalósítható lenne – nyilatkozta a Mercedes-istálló első embere az Autosportnak. – Mindannyian érzékeljük, hogy a világban milyen folyamatok zajlanak, ezért mindent meg kell tennünk annak érdekében, hogy előrehozzuk [az új szabályokat] 2025-re. Ebben minden gyártó egyetért.”

Wolff ugyanakkor kiemelte, borzasztóan költséges lenne, ha egyszerre dolgoznának a jelenlegi és az új motorokon.

Ennek tudatában az osztrák üzletember azon az állásponton van, hogy a mostani erőforrások 2023-ra tervezett befagyasztásának ugyanúgy előbb kell megtörténnie.

„Mi határozottan támogatjuk ezt. Azt szeretnénk, hogy a motorok 2023-ra tervezett befagyasztását 2022-re hoznánk előre. Nekünk semmilyen problémánk nincs ezzel” – tette hozzá, utalva ezzel arra, hogy a Red Bullnak kifejezetten érdekében áll, hogy ez megtörténjen.

Wolff szerint a fejlesztések befagyasztását is egy évvel előre kell hozni Forrás: Daimler AG/Steve Etherington

Jelenleg ugyanis nagyon úgy néz ki, hogy az energiaitalosok az idei szezon után is a Honda erőforrásait fogják használni, de arra már nincs kapacitásuk, hogy fejlesszenek is. Helmut Marko, a bikások tanácsadója nemrég úgy fogalmazott, hogy a japánokkal elég jó eséllyel meg fognak egyezni, valamint a motorok 2022-es befagyasztásának is igen nagy a valószínűsége.