A Red Bull már nem zárja ki, hogy saját motorral versenyezzen az F1-ben

Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Osztrák Nagydíj, Honda logo
SPIELBERG, AUSTRIA - JULY 03: Alexander Albon of Thailand driving the (23) Aston Martin Red Bull Racing RB16 on track during practice for the F1 Grand Prix of Austria at Red Bull Ring on July 03, 2020 in Spielberg, Austria. (Photo by Leonhard Foeger/Pool via Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Forma-1 következő motorgenerációjának érkezésétől lehetséges, hogy a Red Bull is teljesen önállósodjon, és saját erőforrást építsen. Ehhez a Honda lehet az első lépés.

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy a Red Bull a 2021-es szezon után is a Honda erőforrásaival folytatja a versenyzést a Forma-1-ben. A vállalat motorsport tanácsadója, Helmut Marko a Servus TV műsorában azt nyilatkozta, 85-90 százalék a megegyezés esélye a japán gyártóval és a Motorsport-Total.com-nak adott interjúban 80-85 százalékra taksálta azt, hogy 2022-től a Forma-1-ben befagyasztják a motorfejlesztéseket.

Teljesen önálló csapattá válhat a Red Bull a Forma-1-ben Forrás: 2020 Pool/2020 Pool/Leonhard Foeger

E két feltétel elengedhetetlennek tűnik ahhoz, hogy valamilyen formában Honda-motorok maradhassanak a Red Bullokban legkésőbb 2026-ig, amikor esedékes az új motorformula bevezetése. Ez gyökeres változást hozhat a világbajnoki címre hajtó csapat számára, ami

középtávon teljesen önálló konstruktőrré válhat, a motorgyártást is beleértve.

„Amennyiben a sugallatok igaznak bizonyulnak és az új motor sokkal egyszerűbb kivitelű lesz, elhagyják az MGU-H-t, innovatív marad, de az éves költség valahol 50 millió [euró] körül lesz, akkor nem okoz majd olyan bonyolult helyzetet, mint a mostani motorok” – nyilatkozta az osztrák veterán. – Ez azt jelenti, hogy egy ilyen motort a Milton Keynesben lévő felszerelésünkkel is kifejleszthetünk.”

Marko a riporter kérdésére megerősítette, hogy ez saját motor építését jelenteni. „Az még tárgyalás kérdése, hogy egyedül csináljuk vagy együttműködésben” – tette hozzá. Kijelentette, a 2022-es szezontól a Honda-motorok megtartására összpontosítanak, a japán gyártó Milton Keynesben lévő telephelyét viszont nem vennék igénybe.

„Azt tervezzük, hogy a motorok karbantartását a meglévő Red Bull kampuszon végezzük és átalakítunk ehhez egy csarnokot” – mondta Marko.

Középtávon motorok is készülhetnek a Red Bull gyárában, Milton Keynesben Forrás: Getty Images/2020 Marc Atkins/Marc Atkins

Az osztrák veterán erre nem tért ki, de lehetséges, hogy a Red Bull tervei szempontjából jól jön a csapatokat (és a közeljövőben várhatóan a pilótákat is) érintő költségplafon 2021-es bevezetése, így a fennmaradó források egy részét a motorfejlesztés felé fordíthatják, ráadásul véget ér az együttműködés az Aston Martinnal is, így a Red Bull mérnökirodájánál is felszabadulnak kapacitások.