A Német Nagydíj hétvégéjén ő és menedzsmentje Helmut Markóval, az energiaitalosok tanácsadójával találkozott, majd a brackley-ieket képviselő Toto Wolff-fal és Niki Laudával is tárgyalt. Végül előbbi lett a befutó, leginkább azért, mert a Red Bull már 2015-re felajánlotta neki az F1-es Toro Rosso egyik ülését, míg a Mercedesnél Lewis Hamilton és Nico Rosberg mindkét helyet elfoglalta.
Ennek következtében utóbbi csak tesztpilótai szerepet vagy GP2-es szereplési lehetőséget tudott kínálni.
A rövidtávú előnyök egyértelműen a bikások mellett szóltak, mint ahogyan középtávon is kifizetődött a döntés, hiszen a 2016-as Spanyol Nagydíjon Verstappen már a nagycsapat autójában találta magát. Ugyanakkor most már jó pár éve nem tudja tartósan felvenni a versenyt a Mercedesekkel, hiszen a Red Bullnak minden évben hatalmas lemaradást kell behoznia riválisával szemben. Ezzel együtt az érintettek nem bánták meg, hogy hat éve nem a hibridkorszakot uraló alakulat mellett tették le a voksukat.
„Nem, szerintem akkor jó döntést hoztunk, és ma is mindhárman kitartunk mellette – nyilatkozta Raymond Vermeulen, a holland pilóta menedzsere az Autosportnak, utalva kettőjük mellett Jos Verstappenre, Max édesapjára. – Max remek útmutatást kapott a Red Bulltól, emellett az F1-es bemutatkozásra is nagyszerűen felkészítették. Jelenleg is nagyon jól érezzük magukat. Hogy mi következik, az a jövő zenéje, de jelenleg elégedettek vagyunk a választásunkkal.”
A rendelkezésre álló információkat figyelembe véve egyértelműen jól döntöttünk”