Máris megvan az új Ferrari neve, rendhagyó bemutatóval készülnek jövőre

Forma-1, Ferrari, SF1000, 2020
This photo taken and handout on February 11, 2020 by the Ferrari Press Office shows the new Ferrari Formula One SF1000 unveiled during a ceremony at Teatro Romolo-Valli in Reggio Emilia. (Photo by Handout / FERRARI PRESS OFFICE / AFP) / RESTRICTED TO EDITORIAL USE - MANDATORY CREDIT "AFP PHOTO / FERRARI PRESS OFFICE" - NO MARKETING NO ADVERTISING CAMPAIGNS - DISTRIBUTED AS A SERVICE TO CLIENTS
Vágólapra másolva!
A Forma-1-es csapatok közül elsőként árulta el 2021-es autójának nevét a Scuderia Ferrari, amelynek csapatfőnöke arról is beszélt, hogy miként tervezik bemutatni jövő évi versenygépüket.

Noha a fejlesztések jelentős részét befagyasztották, így a 2021-es szezonra a szokásosnál kisebb mértékben fognak változni a csapatok autói, az aerodinamikai fejlesztések így is megengedettek, valamint minden istálló két jokert is felhasználhatott arra, hogy egyéb területen dolgozzon. Ez pedig azt jelenti, hogy nagyban hasonló, de azért mégsem teljesen ugyanazzal a modellel fognak rajthoz állni, mint 2020-ban, azaz az autóbemutatók sem maradnak el. A Ferrari már el is árulta, miként leplezi le 2021-es versenygépét, amelynek már a neve is megvan.

Az idei autót nagyszabású bemutató keretein belül leplezték le Forrás: Ferrari

A maranellóiaktól nem áll távol a nagyszabású autóbemutató, tavaly például a hagyományokkal szakítva nem Maranellóban, hanem a Reggio Emiliában található Romolo Valli színházban rántották le a leplet az SF1000-es modellről. Akadtak persze olyan évek, amikor nem rendeztek ekkora csinnadrattát, csupán kitolták mondjuk a mugellói pálya célegyenesébe az új autót néhány fotó erejéig, az azonban egyáltalán nem megszokott, hogy sok más csapathoz hasonlóan csak az előszezoni tesztelés kezdetén, Barcelonában mutassák meg először élőben az új kocsit. Pedig jövőre ezt fogják tenni.

„Jövőre másképp fogjuk szervezni az autó leleplezését.

Úgyhogy ez bizonyos szempontból más lesz" – árulta el Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke.

Nem mindig rendeztek parádét, a 2006-os Ferrarit például a mugellói célegyenesben mutatták be Forrás: Getty Images/2006 Getty Images/Mark Thompson

Egy csapat többnyire az autója nevét is csak a bemutatón szokta elárulni, a Ferrari azonban ezúttal kivételt tett.

Ez egy nagyon egyszerű név, mert a következő évre átmenetként tekintünk a 2022-es szabályváltozások előtt. Részben befagyasztott autó lesz, a 2020-as kasztnival" – mondta Binotto.

A Scuderia a két zsetonját a váltóra és a hátsó felfüggesztésre használta el, de nagy előrelépést vár az új motortól is. „Megerősíthetem, hogy a motor jól fut a tesztpadon, a teljesítmény terén szerintem jól, a 2020-as motorhoz képest jelentőset fejlődött. Szerintem az erőforrás terén ismét versenyképesek leszünk, nem a miénk lesz a mezőnyben a legrosszabb. Ezt a tesztpadon látottak alapján érzem. De persze nem tudhatom, hogy a többi csapat mit csinál és mennyit fejlődött."

A svájci-olasz szakember emellett azt is elmondta, hogy a 2020-as autó egy másik nagy gyengeségét is igyekeztek orvosolni az SF21-gyel, amelynek lényegesen kisebb lesz a légellenállása, mint az SF1000-nek.