Története első győzelmét aratta a Racing Point-istálló a Szahíri Nagydíjon, Otmar Szafnauer csapatfőnök a nagy ünneplés közepette pedig elárulta, hogy pár nappal azelőtt, hogy megszerezték az első és a harmadik helyet, még két autót sem tudtak volna összerakni a pilótáiknak. Szafnauer kiemelte, hogy igazi csapatmunka ez az eredmény.
„Nagyon-nagyon boldog vagyok, nagyon örülök a csapatnak. Nézzék meg Sergiót! Micsoda versenyzést mutatott be, micsoda versenyzést az utolsóról az első helyre. Nem sok ember mondhatja el ezt magáról! – lelkendezett a csapatfőnök a Sky Sportsnak. – Abszolút megérdemli, hogy a Forma-1-ben legyen, remek munkát végzett ma és az egész szezonban is. Szerintem ez remélhetőleg segíteni fog neki megszerezni a pilóták pontversenyének negyedik helyét. Egyértelműen megérdemel egy helyet a mezőnyben."
Szafnauer felfedte, hogy a múlt heti kettős kiesés után híján voltak a pótalkatrészeknek, ezért Lawrence Stroll, az istálló tulajdonosának magángépét kellett igénybe venniük ahhoz, hogy egyáltalán meg tudjanak építeni két autót a Szahíri Nagydíjra.
„Nagy közös erőfeszítés volt ez, a fiúk és lányok erőfeszítése Silverstone-ban, akik összerakták az autót és keményen dolgoztak, és tettek róla, hogy megbízható, versenyképes autónk legyen. Múlt héten nagy balesetünk volt, valamint az egyik autónk kigyulladt, egy héttel ezelőtt ezért nem volt elég alkatrészünk, nem tudtunk volna két autót összerakni.
Mindenki nagyon keményen dolgozott a gyárban, éjt nappallá téve. Lawrence repülőgépén visszarepültünk Angliába, majd a gép ott várt csütörtökig, hogy vissza tudja hozni az alkatrészeket, hogy meg tudjunk építeni két autót.
Erről szól ez, a csapatmunkáról, és nem az egyénekről."
Miután Charles Leclerc kilökte, Sergio Pérez autójára feltették a közepes keverékű gumikat, amelyeket a mexikói aztán rögtön el is fékezett. „Csak mondtuk neki, hogy az autó rendben van, folytasd, folytasd, folytasd! – idézte fel az ütközés utáni pillanatokat Szafnauer. – Gyors döntést hoztunk, hogy feltegyük neki a közepes gumikat. Sajnos elfékezte magát a biztonsági autó mögött, amitől vibráció lépett fel. Nem voltunk benne biztosak, hogy be kell-e hoznunk őt ismét és kemény gumikra kell váltanunk, a vibráció azonban nem volt olyan rossz, úgyhogy kint tartottuk őt. A garázs mindkét oldala remek munkát végzett. Nem feledkezhetünk meg Lance-ről sem, aki lenyűgöző versenyt teljesített. Harmadik lett, egy újabb dobogót szerzett, elég fiatal még és tanul. Mindkét pilóta nagyszerűen teljesített."
Pérez kicsit másképp emlékezett a történtekre, szerinte nagyon erős volt a vibráció, ami már a vezetést is nehézzé tett, ezzel együtt el tudták nyújtani annyira az etapját, hogy aztán gumielőnybe kerüljön Esteban Oconnal és Lance Stroll-lal szemben.
„Normális esetben az első körben vége lett volna a versenyemnek, ráadásul előzni is nehéz ezen a pályán, én azonban egyik autót előztem meg a másik után, úgyhogy jónak tűntek a dolgok, de nem tudod elképzelni, mekkora vibrációval küzdöttem az első etapban” – nyilatkozta a Ziggo Sport riporterének.
Mondtam a csapatnak, hogy hozzuk egy kicsit előrébb a kiállásomat, mert nem tudtam fogni a kormányt.
Végül az hozott helyzetbe minket, hogy képesek voltunk elnyújtani az első etapot, és friss gumikon támadhattuk Estebant és Lance-t."