Vágólapra másolva!
Zak Brownt, a McLaren vezérigazgatóját felkészítették arra, hogy Fernando Alonsóval nem éppen könnyű a közös munka, az amerikai üzletember ezt azonban végül nem tapasztalta meg.

A 2021-es Forma-1-es visszatérésére gőzerővel készülő és minden korábbinál motiváltabb Fernando Alonso az elmúlt szűk húsz év során amellett, hogy bizonyította, minden idők legjobbjai között a helye, sokakban negatív képet alakított ki azzal, hogy számos konfliktusa volt éppen aktuális munkaadójával, vagy nyíltan kritizálta a csapatát. Megtette ezt a McLarennél is, ahol a Honda meg is orrolt rá emiatt, a vezérigazgatóval azonban mindig is jó volt a kapcsolata.

Zak Brown szívesen emlékszik vissza az Alonsóval együtt töltött időszakra Forrás: Getty Images/RUDY CAREZZEVOLI/Rudy Carezzevoli

Az amerikai Zak Brownt 2016 novemberében nevezték ki a McLaren Technology Group ügyvezetőjévé, 2018 áprilisában pedig a McLaren Group átstrukturálásának részeként a McLaren Racing vezérigazgatója lett. A 49 esztendős üzletember tehát két teljes idényt húzott le Alonsóval a csapatnál, mielőtt a spanyol pilóta 2018 végén elhagyta a Forma-1-et, és bár előre figyelmeztették őt, hogy nem lesz könnyű kijönni a kétszeres világbajnokkal, kapcsolatuk végig harmonikus volt.

„Nagyon élveztem a közös munkát vele, kimagaslóan jó volt a kapcsolatunk” – nyilatkozta Brown Peter Windsor YouTube-csatornájának.

A munkamorálja és intelligenciája páratlan, a Renault-nál szerintem nagyon erős ellenfél lesz. Valószínűleg ő a legteljesebb pilóta, akivel együtt dolgoztam a Forma-1-ben töltött rövid időm alatt, a sebessége pedig egyértelműen meglesz, ezért nehéz lesz őt legyőzni."

Korábbi főnöke szerint Alonso visszatérése után is gyors lesz Forrás: XPB / James Moy Photography Ltd.

Brown fiatalon maga is profi autóversenyzőnek készült és a mai napig szokott történelmi autókkal versenyezni. Nem zárja ki, hogy ez is szerepet játszott abban, hogy bár a sikerek elkerülték Alonsót és a McLarent, ez mégsem vezetett vitákhoz. „Nem tudom, hogy ez azért van-e, mert kicsit versenyzői beállítottságú vagyok és ebből kifolyólag egy kicsit másképp dolgozom a pilótákkal, de

Nem csak a Forma-1-ben, hanem 2017-ben, 2019-ben és 2020-ban az Indianapolis 500-on, valamint tavaly a Daytona 500-on is indultak együtt, utóbbin a részben Brown tulajdonában levő United Autosports színeiben. Noha sikeresnek csak utóbbi volt mondható, Alonso a balul sikerült 2019-es indianapolis kiruccanás (kvalifikálni sem tudta magát a versenyre) és a kudarccal végződő 2017-es megméretés után sem veszítette el a fejét.

Brown és Alonso a 2019-es Indy 500-on Forrás: Joe Skibinski | IndyCar

„Ő egy abszolút profi. A 2017-es Indy 500 fantasztikus volt, szerintem sokkoltuk a világot a döntéssel. Huszonhét kört vezetett, úgyhogy az felemelő pillanat volt, ami persze könnyekben végződött, mert elromlott a motor.

Elengedtem Le Mans-ba, amit megnyert, majd közösen győztünk Daytonában. Úgyhogy kivételes a kapcsolatom vele és óriási tisztelettel viseltetek iránta."