Ez azt jelenti, hogy két év múlva a pálya 100 éves lesz, az Olasz Automobil Klub pedig addigra jelentősen fel akarja újítani a helyszínt. A tervek között új lelátók átadása, az egyik sikán eltávolítása, valamint a második Lesmo-kanyar átalakítása is szerepel. Ehhez azonban jelentős támogatásra lesz szükség.
Erre kérjük a kormányt, hiszen nem helyi, hanem nemzetközi eseményről van szó, Monza pedig megérdemli a [felújítást]
– idézi Angelo Sticchi Damiani szavait egy online eseményről a La Gazzetta dello Sport. – Ez a legrégebbi pálya, ahol a mai napig Forma-1-es versenyt rendeznek, a centenárium pedig nemcsak a felújításra, hanem a következő húsz évre elégséges modernizációra is remek alkalom lenne.”
Azonban itt még nem állnának meg, ugyanis Sticchi Damiani kijelentette, hogy a döntött oválpályát is fel akarják újítani. Ezt a szakaszt versenyzésre már évtizedek óta nem használják, de ezen most változtatni szeretnének, igaz, a The Race tudósítása szerint nem F1-es futamokra.
Az embernek összeszorul a szíve, amikor ilyen állapotban látja a gyors pályaszakaszt. A nagydíj kapcsán már van egy fontos megállapodásunk Lombardia tartománnyal, de ehhez a munkához további forrásokra lesz szükségünk.”
A Forma-1 mezőnye korábban négy alkalommal használta ezt a pályaszakaszt, ami a normál aszfaltcsíkkal kiegészítve méterre pontosan 10 km hosszúságú. A pilóták 1956-ban és 1957-ben, valamint 1960-ban és 1961-ben száguldottak végig a 30 fokban döntött kanyarokkal rendelkező pályarészen. Az utolsó futamon viszont Wolfgang von Trips balesetet szenvedett, és ő, valamint 14 néző életét vesztette. A tragédia ugyan nem az oválpályán történt, de a hatalmas sebességet veszélyesnek ítélték, és az F1 azóta csak a klasszikus vonalvezetésen versenyez.