Gőzerővel fejleszti új motorját a Ferrari, de a Mercedes utolérése túl nagy falat

Forma-1, Török Nagydíj, szombat, Charles Leclerc, Ferrari
ISTANBUL, TURKEY - NOVEMBER 14: Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF1000 on track during final practice ahead of the F1 Grand Prix of Turkey at Intercity Istanbul Park on November 14, 2020 in Istanbul, Turkey. (Photo by Clive Mason/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Ferrari csapatfőnöke visszafogottan optimista az istálló 2021-es motorjával kapcsolatban, amely a várakozások szerint jobb lesz az ideinél, a korábbi szintre azonban aligha repíti vissza őket.

Lázasan dolgozik 2021-es erőforrásán a Ferrari, amely még egy olyan gyenge szezont nem engedhet meg magának, mint az idei. A Scuderia visszaesésének fő oka egyértelműen a motorban keresendő, hiszen tavaly még ez volt az erősségük, a szabálytalannak talált erőforrás helyett azonban kénytelenek voltak egy teljesen újat építeni, ami jóval gyengébb lett az előző változatnál. Mivel a koronavírus-járvány miatt megcsonkított 2020-as szezonra befagyasztották a fejlesztéseket, ezen a téren nem tudtak előbbre lépni a maranellóiak, jövőre azonban az a céljuk, hogy ez sikerüljön. Mattia Binotto csapatfőnök azonban mérsékelten optimista.

Jövőre mindenképpen erősebb motor kell Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Clive Mason

A Ferrarival az idei évre lényegében az történt, hogy tavalyi hiányosságát kijavítani igyekezve olyan autót tervezett, amely nagyobb leszorítóerőt generál a tavalyi modellnél, de közben a légellenállása is nagyobb lett. A Scuderiánál minden bizonnyal úgy kalkuláltak, hogy bivalyerős motorjuk ellensúlyozni fogja az utóbbit, az FIA azonban kihúzta alóluk a szőnyeget.

Jövőre viszont mindenképpen előrelépésre számítanak, a csapatfőnök szerint azonban túlzó elvárás lenne azt remélni, hogy az erőforrás terén utol tudják érni az etalonnak számító Mercedest. „Jelenleg nem a miénk a legjobb motor, de jövőre teljesen újat építhetünk.

– idézi Binottót az Autoweek. – Észben kell tartanunk, hogy apróbb módosításoktól eltekintve egyetlen motorspecifikációt kell használnunk a teljes 2021-es szezonban, úgyhogy nincs lehetőség a hibázásra."

A Ferrarinak (és a többi gyártónak) tehát lényegében azzal a motorváltozattal kell teljesítenie a következő évet, amelyet a szezon előtt homologizáltat. A Motorsport.com olasz kiadása szerint a jelenleg a tesztpadon futó 2021-es V6-os egyelőre hasonló teljesítményre képes, mint az idei erőforrás, a végleges változattól azonban azt várja a csapat, hogy nagyjából 30 lóerővel lesz erősebb.

A Mercedes utolérése túl nagy elvárás Forrás: Motorsport Images/Charles Coates

A szaklap szerint egy sor változtatást eszközölnek az új motoron, amelyet házon belül csak "szupergyors" erőforrásnak hívnak, mert a dízel motorokhoz hasonlóan úgy alakították ki az égésteret, hogy az égési folyamat során a motor nagyon gyors gyújtásidőre legyen képes. Eközben a német Mahle újratervezte a dugattyúkat, miközben az istálló az MGU-H-n is módosít, a turbót pedig kisebbre tervezte. Ezzel együtt azt írják, hogy Maranellóban nem akartak forradalmian új motort, inkább a jelenlegi továbbfejlesztésétől remélik az előrelépést.