Az F1-ből távozó Grosjean elmondta, mit sajnál a legjobban karrierjében

Forma-1, Török Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
ISTANBUL, TURKEY - NOVEMBER 12: Romain Grosjean of France and Haas F1 points on his trackwalk during previews ahead of the F1 Grand Prix of Turkey at Intercity Istanbul Park on November 12, 2020 in Istanbul, Turkey. (Photo by Clive Mason/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Romain Grosjeanban tehetsége alapján több is lehetett volna néhány dobogós helyezésnél, valódi topcsapatnál azonban sosem versenyezhetett a francia, aki most elmondta, szerinte miért alakult így a karrierje.

Könnyen előfordulhat, hogy a Haas-istálló által elküldött Romain Grosjean pályafutása utolsó Forma-1-es futamai előtt áll, hiszen a 34 esztendős francia pilóta szinte teljesen biztos benne, hogy jövőre nem lesz helye a mezőnyben. Az F1-ben 2009-ben bemutatkozó versenyző elégedetten tekint vissza a pályafutására, ugyanakkor van némi hiányérzete.

Grosjeannak valószínűleg ez az utolsó szezonja az F1-ben Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

Grosjean a 2009-es szezon második felében, Fernando Alonso csapattársaként debütált, saját bevallása szerint azonban akkoriban még egyáltalán nem állt készen erre. Ezt követően úgy tűnt, hogy megfeneklik a karrierje, GP2-es bajnoki címmel a zsebében 2012-ben azonban ismét lehetőséget kapott. Négy szezont húzott le a Lotus színeiben, amelynél több dobogós helyet is szerzett, a győzelem azonban nem jött neki össze.

– nyilatkozta az In The Pink podcastban. – Talán az egyetlen dolog, amit bánok, hogy 2013 után nem igazán kaptam esélyt egy versenyképes autóban, hogy továbbvigyem a lendületet."

A 2013-as volt Grosjean legjobb idénye az F1-ben, hatszor állhatott dobogón és hetedik lett az összetettben. Akkori csapattársa, Kimi Räikkönen az ötödik helyen végzett és 2014-re visszatért a Ferrarihoz, a francia pilóta azonban maradt az egyre nehezebb anyagi helyzetbe kerülő Lotusnál. „Briliáns 2013 után úton voltunk valami jó felé, én azonban nem kaptam ajánlatot topcsapattól. Kimi elment a Ferrarihoz, én maradtam, és elindultunk lefelé. Nagyon nehéz felállni, ha egy olyan csapatban versenyzel, amelyik közel van a mezőny végéhez."

Grosjean 2013-ban olykor a Red Bullokkal is felvette a harcot Forrás: Getty Images/2013 Getty Images/Mark Thompson

A 2016-os szezonra azonban így is talált kiutat az F1-be abban az évben beszálló Haasnál, ahol azóta is versenyez, az idei év végén lejáró szerződését azonban már nem hosszabbították meg. „Bevállaltam a kihívást, ami nagyszerű tapasztalat volt. Sajnos azonban az elmúlt két évben nem volt jó a tempónk és nem sikerült előbbre lépnünk egy remek kezdet után" – mondta a francia, aki tisztában van vele, hogy ő is követett el hibákat, mégsem csak ennek a számlájára írja, hogy soha nem versenyezhetett top csapatban.

„Ha végiggondolom, talán a 86/87-es nem volt egy jó generáció. Paul di Resta, Nico Hülkenberg, én és egy kicsit Sebastien Buemi is.

az öregek még nem mentek el, aztán egyből jöttek a fiatalok, mi pedig soha nem kaptuk meg az esélyt. De így alakult, ebbe nem sok beleszólása van az embernek."

Noha a győzelem már aligha jön össze neki, így sem elégedetlen Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Clive Mason

Grosjean úgy gondolja, hogy 99,9%, hogy jövőre nem fog az F1-ben szerepelni, szavaiból pedig kitűnt, hogy az F1-es fejezetet is lezártnak tekinti. Ezzel együtt nem keserűen tekint vissza pályafutásának erre a fejezetére. „Elképesztő volt 10 éven át a Forma-1-ben szerepelni, és szerintem elértem, amit akartam.

Remélhetőleg ez a jövőben változni fog, mert szerintem a Forma-1-nek is nagyon jót tenne, ha nem egy csapat dominálna, amelyik elképesztő munkát végez, de a versenyzés szempontjából mindez kicsit szomorú is, mivel túl erős ellenfél a többieknek."