A Portugál Nagydíj hétvégéje óta hivatalos, hogy a Haas teljes sorcserével vág neki a következő idénynek, legalábbis ami az állandó versenyzőket illeti. Ez azt jelenti, hogy mind Kevin Magnussen, mind Romain Grosjean távozik a csapattól (és szinte biztos, hogy az F1-ből is), de azt még nem lehet tudni, hogy kik fogják őket pótolni.
Az egyik ülésre mindenképpen Michael Schumacher fia, Mick a legnagyobb esélyes, aki jelenleg vezeti a Forma-2-es bajnokságot, de már attól függetlenül is megszerezte a szükséges szuperlicencpontokat. Magnussent nem avatták be a részletekbe, de úgy véli, az amerikai istálló számol a 21 éves tehetséggel.
Van néhány remek fiatal pilóta, és Schumacher mindenképpen megtalálható ezen a listán
– nyilatkozta az In The Pink podcastban. – Nem tudok részleteket, Gene [Haas csapattulajdonos] és Günther [Steiner csapatfőnök] sem osztott meg velem semmit, de feltételezem, Schumacher ott van a lehetőségek között. [Korábban már] találkoztam és beszélgettem vele, és nagyon okos srácnak tűnik. Emellett nyilván rendkívül tehetséges, vezeti az F2-es bajnokságot és nagyszerűen versenyez.”
Schumacher pályafutására eddig az volt a jellemző, hogy egy adott sorozatban az első évét a középszerűség jellemezte, a második szezonjában viszont kivirágzott. Magnussen ezzel együtt úgy véli, hogy a német pilótát érdemes szerződtetni. „Úgy gondolom, [az F1-ben is] biztosan remekül fog teljesíteni, kössön bármilyen szerződést.
Meggyőződésem, hogy pusztán a tehetségét és a vezetői tudását nézve nagy hasznára lesz a csapatnak.”
Grosjean nemrég kijelentette, hogy menesztésüknek elsősorban pénzügyi okai voltak. Az szinte biztos, hogy ha a Haas valóban leigazolja a Ferrari akadémiáján nevelkedő Schumachert, akkor olcsóbban jutna hozzá a maranellóiak erőforrásához, nem beszélve a versenyző családnevének köszönhető marketingértékről.
Persze még Schumacher szerződtetése sem hivatalos, a másik üléssel kapcsolatban pedig még több a kérdőjel. A legnagyobb eséllyel talán az a Nyikita Mazepin pályázik, aki milliárdos édesapja hathatós támogatásával juthat el az F1-ig. Az orosz versenyző sokak szemében pusztán a pénznek köszönheti a lehetőséget, de Magnussen szerint a képlet nem ilyen egyszerű.
Nagyon nehéz meghatározni a fizetős pilóta jelentését, hiszen mindenkinek van valamekkora reklámértéke.
Néhány versenyző csak befizet egy csekket, és máris megkapja az ülést, másoknál pedig a család rendelkezik annyi pénzzel, hogy egész csapatokat képesek megvenni, felgyorsítva ezzel a folyamatokat. Ugyanakkor minden versenyző képvisel valamekkora reklámértéket, például úgy, hogy a partnerei is követik őt új csapatához, és azt fogják támogatni.”
A dán pilóta hozzátette, majdani utódjának mindenképpen rendelkeznie kell egy bizonyos csomaggal, de nem tudja, hogy kire fog esni a választás. Hangsúlyozta, hogy ugyan egy tapasztalt pilóta rengeteg előnyt jelentene, de Schumachert is ideértve van néhány fiatal versenyző, aki képes pótolni a rutint.
A 28 esztendős versenyző arra is rámutatott, hogy az autósport eltérően működik más sportágakhoz képest.
„Nehéz a helyzet, amikor a pilóta ilyen mértékben felelős a reklámbevételekért. A futballban ez könnyebb, mert a játékosok a klubok tulajdonában vannak, akik egymástól veszik meg őket, és esetleg egy másiknak adják kölcsönbe. Szóval, ha egy játékos tagja egy klubnak, akkor annak el kell adnia, hiszen értéket képvisel a számára. A Forma-1-ben sajnos ez nem így működik, és ez soha nem fog változni. Ez van, a motorsport ilyen szempontból nehéz terep.”