Nem csak a neve miatt lehet értékes Mick Schumacher a Haasnak

Forma-1, Eifel Nagydíj, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing
NUERBURG, GERMANY - OCTOBER 11: Mick Schumacher of Germany and Alfa Romeo Racing looks on in the Paddock before the F1 Eifel Grand Prix at Nuerburgring on October 11, 2020 in Nuerburg, Germany. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Kevin Magnussen rendkívül jó véleménnyel van Mick Schumacherről, és úgy véli, csapata vele is számol 2021-re. A Haastól az év végén távozó dán versenyző arról is beszélt, hogy nem olyan egyszerű meghatározni, ki minősül fizetős pilótának.

A Portugál Nagydíj hétvégéje óta hivatalos, hogy a Haas teljes sorcserével vág neki a következő idénynek, legalábbis ami az állandó versenyzőket illeti. Ez azt jelenti, hogy mind Kevin Magnussen, mind Romain Grosjean távozik a csapattól (és szinte biztos, hogy az F1-ből is), de azt még nem lehet tudni, hogy kik fogják őket pótolni.

Mick Schumacher a legnagyobb esélyes a Haas egyik 2021-es ülésére Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

Az egyik ülésre mindenképpen Michael Schumacher fia, Mick a legnagyobb esélyes, aki jelenleg vezeti a Forma-2-es bajnokságot, de már attól függetlenül is megszerezte a szükséges szuperlicencpontokat. Magnussent nem avatták be a részletekbe, de úgy véli, az amerikai istálló számol a 21 éves tehetséggel.

– nyilatkozta az In The Pink podcastban. – Nem tudok részleteket, Gene [Haas csapattulajdonos] és Günther [Steiner csapatfőnök] sem osztott meg velem semmit, de feltételezem, Schumacher ott van a lehetőségek között. [Korábban már] találkoztam és beszélgettem vele, és nagyon okos srácnak tűnik. Emellett nyilván rendkívül tehetséges, vezeti az F2-es bajnokságot és nagyszerűen versenyez.”

Schumacher pályafutására eddig az volt a jellemző, hogy egy adott sorozatban az első évét a középszerűség jellemezte, a második szezonjában viszont kivirágzott. Magnussen ezzel együtt úgy véli, hogy a német pilótát érdemes szerződtetni. „Úgy gondolom, [az F1-ben is] biztosan remekül fog teljesíteni, kössön bármilyen szerződést.

Grosjean nemrég kijelentette, hogy menesztésüknek elsősorban pénzügyi okai voltak. Az szinte biztos, hogy ha a Haas valóban leigazolja a Ferrari akadémiáján nevelkedő Schumachert, akkor olcsóbban jutna hozzá a maranellóiak erőforrásához, nem beszélve a versenyző családnevének köszönhető marketingértékről.

Magnussen szerint nem annyira egyértelmű, hogy kit lehet fizetős pilótának nevezni Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Antonin Vincent

Persze még Schumacher szerződtetése sem hivatalos, a másik üléssel kapcsolatban pedig még több a kérdőjel. A legnagyobb eséllyel talán az a Nyikita Mazepin pályázik, aki milliárdos édesapja hathatós támogatásával juthat el az F1-ig. Az orosz versenyző sokak szemében pusztán a pénznek köszönheti a lehetőséget, de Magnussen szerint a képlet nem ilyen egyszerű.

Néhány versenyző csak befizet egy csekket, és máris megkapja az ülést, másoknál pedig a család rendelkezik annyi pénzzel, hogy egész csapatokat képesek megvenni, felgyorsítva ezzel a folyamatokat. Ugyanakkor minden versenyző képvisel valamekkora reklámértéket, például úgy, hogy a partnerei is követik őt új csapatához, és azt fogják támogatni.”

A dán pilóta hozzátette, majdani utódjának mindenképpen rendelkeznie kell egy bizonyos csomaggal, de nem tudja, hogy kire fog esni a választás. Hangsúlyozta, hogy ugyan egy tapasztalt pilóta rengeteg előnyt jelentene, de Schumachert is ideértve van néhány fiatal versenyző, aki képes pótolni a rutint.

A 28 esztendős versenyző arra is rámutatott, hogy az autósport eltérően működik más sportágakhoz képest.

„Nehéz a helyzet, amikor a pilóta ilyen mértékben felelős a reklámbevételekért. A futballban ez könnyebb, mert a játékosok a klubok tulajdonában vannak, akik egymástól veszik meg őket, és esetleg egy másiknak adják kölcsönbe. Szóval, ha egy játékos tagja egy klubnak, akkor annak el kell adnia, hiszen értéket képvisel a számára. A Forma-1-ben sajnos ez nem így működik, és ez soha nem fog változni. Ez van, a motorsport ilyen szempontból nehéz terep.”