A Ferrari és a Renault nem akarja hagyni, hogy a Red Bull befagyasztassa a motorfejlesztést

Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Honda logo, Eifel Nagydíj
NUERBURG, GERMANY - OCTOBER 09: The car of Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing is pictured in the garage during practice ahead of the F1 Eifel Grand Prix at Nuerburgring on October 09, 2020 in Nuerburg, Germany. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Két csapat, a Ferrari és a Renault ellenállása lehet a gátja annak, hogy a Honda kiszállása után a Red Bull versenyképes motorral induljon a Forma-1-ben. 

Jelen állás szerint hatalmas gondba kerülhet a Red Bull Forma-1-es istállója a 2021-es szezon után, a Honda kiszállásával ugyanis nem marad más versenyképes alternatívájuk arra, hogy 2022-ben is erős motorral rendelkezzenek. Az energiaitalosok egyértelműen azt szeretnék, ha 2022-től befagyasztanák a jelenlegi erőforrások fejlesztését, mert ebben az esetben a Honda szellemi tulajdonának megvásárlásával tovább tudnák működtetni a japánok egységeit. A Renault és a Ferrari azonban ellenáll.

A Honda jövőre ad utoljára gyári szintű támogatást a Red Bullnak, utána legfeljebb motorjai eladásával segíti a bikásokat Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

A Honda már több ízben jelezte, hogy nyitott lenne eladni a motorjait a Red Bullnak, amely azokat Milton Keynes-i gyárában képes lenne karban tartani, össze- és szétszerelni, egyszóval mindent elvégezni, ami a működtetésükhöz kell. A fejlesztéshez azonban sem az infrastruktúra, sem az emberek, sem az anyagiak nem állnak a Red Bull rendelkezésére, ezért

ez a lehetőség csak akkor lenne működőképes, ha 2021 végén befagyasztanák a jelenlegi motorok fejlesztését. Ebbe a Ferrari és a Renault azonban nem hajlandó belemenni.

„Teljes mértékben a motorfejlesztés befagyasztása ellen vagyunk. Az ilyesmi nem összeegyeztethető a Forma-1 szellemiségével, ráadásul a fejlesztések már így is korlátozva vannak" – nyilatkozta Louis Camilleri, a Ferrari vezérigazgatója a Gazzetta dello Sportnak. Az olaszok esetében érthető az ellenállás, hiszen a motorbotrány után óriásit esett vissza a motorjuk teljesítménye, és bár 2021-re új erőforrással készülnek, a korábbi szintre ennél vélhetően több időbe fog telni visszajutniuk.

„Hat hónappal ezelőtt mi is hasonlót kértünk, de a Red Bull és a Honda ellenezte. Mi elfogadtuk ezt. Most viszont nem akarunk leállni, mert az erőforrás további fejlesztése fontos a számunkra, úgyhogy nem fogadjuk el ezt a javaslatot." Ezek már Cyril Abiteboul, a Renault csapatfőnökének szavai, akinek Fernando Alonso visszatérésével nem is lehet más a célja, mint a világbajnoki cím. Erre pedig csak akkor lehet esély, ha a Renault közelebb kerül a Mercdeshez a motorteljesítmény terén.

A Ferrari ügyvezető igazgatója hallani sem akar a fejlesztési stoppról Forrás: Scuderia Ferrari Press Office/Foto Colombo Images

Ezzel szemben a Mercedes hajlandó lenne belemenni a fejlesztések leállításába, ami nem csoda, hiszen ez az erőforrások terén meglévő előnyét is konzerválná. „Megértem, hogy nem akarnak költekezési háborúba kezdeni a motorfejlesztéssel. Ez egy ésszerű javaslat, amit szeretnék támogatni” – nyilatkozta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a Red Bull kéréséről.

Wolff úgy véli, hogy a Red Bull sikeres lehet a Honda szellemi tulajdonának átvételével, mivel szerinte a japánok jó irányba tartanak a motorjukkal, és jövőre még mindent bele fognak adni, hogy harcban legyenek a világbajnoki címekért. Ez azonban csak a fejlesztések befagyasztásával lenne lehetséges.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke az FIA-tól és a sportág jogtulajdonosától várja, hogy lépjen,

mivel „bűn lenne ezeket a motorokat valamilyen japán raktár polcaira tenni."

A Red Bullnál abban bíznak, hogy sikerül elérni a fejlesztések befagyasztását Forrás: Getty Images,/2020 Getty Images/Mark Thompson

Amennyiben azonban mégsem történik meg a fejlesztések befagyasztása, a Red Bull vagy kiszáll, vagy kénytelen lesz ismét a Renault-tól motort vásárolni. Ezt láthatóan mindkét fél igyekszik elkerülni. Horner szerint a franciák „nem igazán akarnak motort szállítani nekünk", míg Abiteboul szerint ők a Red Bull sokadik terve csupán, noha ezzel együtt hangsúlyozta, hogy tisztában vannak a szabályban foglalt kötelezettségeikkel, azaz ha arra kérik őket, akkor kénytelen-kelletlen, de fognak motort adni korábbi partnerüknek.