Vágólapra másolva!
Nagy előnnyel zárja a Mercedes az idei F1-es szezont, a háttérben viszont több fronton is mozgás tapasztalható a jövőre való felkészülés érdekében. Az anyavállalat nagyobb szelethez jut az Aston Martinból, az F1-es csapat pedig befogadja a Formula E-s istállót.

Rengeteg változás történik a Forma-1-ben a 2022-es szabályváltozások előtt, ezek egy része már el is kezdődött a felkészülés jegyében. Az alkalmazkodás azért szükséges, mert teljesen új szemlélettel kell majd megépíteni az autókat, betartva a költségplafon és a szélcsatornában eltölthető idő kereteit, ráadásul közben egyre több lesz a verseny, ami a személyzet rotációját is megkívánja.

Közös gyárban készül majd a Mercedes két formulaautós csapata Forrás: Daimler AG

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint az istállóját motiválni fogja, hogy a szabályalkotók „mindent megtettek annak érdekében, hogy megállítsanak minket”, úgy véli, anyagi szempontból egyenlő feltételek mellett folytatódik majd a versenyzés, és kijelentette, szeretné, ha az istállója

után is jól szerepelne. Ehhez mindenképpen a jelenlegi működés átszervezésére van szükség, ennek jegyében különböző szinteken több folyamat is elindult, amelyek a későbbiekben várhatóan hasznosak lesznek a csapat számára.

A Daimler részesedéshez jut az Aston Martinban

A Forma-1 iránt érdeklődők számára jól ismert, hogy a Mercedes F1-es csapata és a jelenleg Racing Point néven versenyző, de a jövő évtől az Aston Martin színeit viselő silverstone-i istálló együttműködik a hajtáslánc adásvétele, valamint az autó fejlesztése terén is.

A két szervezet tulajdonosai már 2013 óta kapcsolatban állnak, a Daimler AG akkor kezdett motorokat szállítani a britek utcai sportautóiba, 5%-os tulajdonrészért cserében. Ez a következő három év során 20%-ra növekedhet, miután a német vállalat megállapodott a közben Lawrence Stroll irányítása alá került gyártóval, hogy az Aston Martin új generációs hibrid- és elektromos hajtásláncokhoz, valamint egyéb alkatrészekhez jut.

Az ellenfelek szerint a Racing Point már most is túlságosan hasonlít a Mercedesre Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Jose Sena Goulao

Wolff korábban személyesen is befektetett az autógyárba, a Daimler nagyobb szerepvállalása után viszont azt mondta, „jelenleg nem” várható, hogy ez befolyással lesz a két F1-es csapat működésére. „Az Aston Martin Forma-1-es csapata teljesen független az Aston Martin autógyártól. A Daimler szerepvállalását pusztán az autógyár képességei határozták meg, és nem a versenyzés. Az én szemszögemből semmi sem változik” – összegzett Wolff.

Költözik a Mercedes Formula E-csapata

Szintén említésre méltó fejlemény, hogy a The-Race.com értesülése szerint a Mercedes Formula E-ben versenyző istállója az F1-es csapat angliai gyárába költözik a 2021-es év során. Az elektromos bajnokságban szereplő gárda jelenleg több telephelyet is használ, elsősorban az AMG és a HWA otthonában, Affalterbachban, de már most is kötődik Brackley-hez, a villanyomotorokat pedig az F1-ben is dolgozó brixworthi üzem készíti.

Ian James, a Formula E-csapat főnöke a szakportálnak elárulta, a kezdetekben „abszolút észszerű” volt az, hogy a HWA-ra támaszkodva építették fel a szereplésüket, de „igazából nem a leghatékonyabb berendezkedés” az, hogy két különböző országban összesen öt telephelyük van.

„Ez kapcsolódik néhány más folyamathoz, amelyek a Forma-1-ben történnek; a költségplafon és az MGP átszervezése lehetőséget teremt, hogy a következő néhány év során erősítsük a szinergiákat. Ez elsősorban a Formula E-t érintő döntés, de figyelembe vettük a motorsportok tágabb értelmezését is. A nyolcadik szezon előtt a versenycsapatot átköltöztetjük Brackley-be, az Egyesült Királyságba.”

A döntés feltehetőleg segít az F1-es istállónak, hogy a szervezetnél tarthassák azokat a szakembereket, akiket a költségplafon és az egyéb megszorítások miatt már nem tudnak az eddigi mértékben alkalmazni, és az infrastruktúra kihasználása terén is előnyös lehet.