Carey a gyártók érdeklődésére számít az új motorok révén

Forma-1, Orosz Nagydíj, George Russell, Williams, sziluett
SOCHI, RUSSIA - SEPTEMBER 25: George Russell of Great Britain driving the (63) Williams Racing FW43 Mercedes in the Pitlane during practice ahead of the F1 Grand Prix of Russia at Sochi Autodrom on September 25, 2020 in Sochi, Russia. (Photo by Dan Istitene - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Az F1 leköszönő elnök-vezérigazgatója, Chase Carey szerint a Honda a saját gazdasági problémái miatt távozik a sportágból, más gyártóktól az érdeklődés fokozódására számít a jövőben.

Optimistán nyilatkozott a Forma-1-ben szereplő gyártókkal kapcsolatban Chase Carey, az F1 leköszönő elnök-vezérigazgatója egy tőzsdei elemzőknek megtartott konferenciabeszélgetésen. Úgy vélte, a Honda nemrég bejelentett, 2021 végén esedékes távozása elsősorban a japán gyártó helyzetéről árulkodik.

A fenntarthatósággal vonzana be új gyártókat a Forma-1, de ez kérdés, hogy vonzerő vagy alapvető feltétel lesz-e Forrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Dan Istitene

„Az egyik okot az én szemszögemből elsősorban a Honda általános gazdasági kihívásai [jelentik] – vélte az amerikai üzletember. – Az autóipar általánosságban is kihívásokkal küzd, ezeket a Honda is nyilvánvalóan megéli és megszenvedi. Úgy gondolom, ez a probléma magja” – összegzett.

Carey utalt arra, hogy a jelenlegi F1-es erőforrások fejlesztése igen költséges,

ráadásul a gyártók az ügyfeleiknek kötelesek megadott áron értékesíteni azokat, bár ez a Hondát nem befolyásolja, mert csak a Red Bull két istállóját látja el. Arra célzott, hogy a helyzet a közeljövőben nem is fog változni.

„Nem kérdés, hogy akadnak gazdasági [tényezők] a motor kapcsán, ezeket meg fogjuk oldani, de szerintem a Hondánál nyomás alá kerültek és döntést kellett hozniuk. A dolog másik oldala, hogy egyre nagyobb támogatást kapunk” – utalt további gyártók esetleges érdeklődésére.

Carey (balra) az év végén leköszönöm, a helyét Stefano Domenicali (jobbra) veszi át Forrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Dan Istitene - Formula 1

Az F1 egyik nagy problémája, hogy a jelenlegi motorszabályokkal nem sikerült új gyártókat bevonzani, lényegében 2002 óta csak a Honda érkezett a sportágba, és a jelenlegi helyzet szerint 2022-től csak a Ferrari, a Mercedes és a Renault marad, bár a Red Bull keresi a megoldást, hogy tovább használhassa a Honda erőforrásait.

A sportág tavaly a fenntarthatósággal kapcsolatos kiáltványt adott ki,

karbonsemlegessé kíván válni, elsősorban az ún. „e-üzemanyagok” bevezetésre révén. Jean Todt, az FIA elnöke is kijelentette, nem enged az E10, majd később a teljesen fenntartható forrásból származó üzemanyagok bevezetéséből, és Carey is azzal nyugtatta az elemzőket, hogy a Volkswagen vezérigazgatója nemrég méltatta a sportág irányvonalát, ellentétben a tisztán elektromos Formula E-vel.

„A sportban résztvevő gyártók és olyanok is, akik nem [tagjai a mezőnynek], hihetetlenül lelkesek a fenntartható jövőnkkel, és azzal kapcsolatban, hogy merre tartunk a következő generációs motorunkkal” – magyarázta.

„Nem tudom, hogy látták-e néhány hónappal ezelőtt a Volkswagen vezérigazgatójától az idézetet, nem is lehettek volna pozitívabbak az irányultságunkkal és az általunk biztosított platform jelentőségével kapcsolatban. További információt fogunk megosztani a következő generációs motorunkkal és a fenntarthatóságot illető céljainkkal. Már meglévő és potenciális új partnerek részéről is egyre több visszajelzést kapunk, hogy ez milyen fontos a jövőjük szempontjából.”